دادستان پاریس گفت: مرد تونسی که با کامیون حداقل ۸۴ نفر را در شهر نیس به قتل رساند، ماه‌ها برای انجام این حمله برنامه ریزی کرده و حداقل پنج همدست داشته است.

عامل حمله شهر "نیس" حداقل ۵ همدست داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،فرانسیس مولینس دادستان پاریس روز پنجشنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد: تحقیقات از زمان وقوع حمله در شهر نیس پیشرفت داشته و این تحقیقات نه تنها ماهیت قاتلانه اقدام محمد لاهوئیج بوهلل را نشان می دهد، بلکه حاکی از آن است که عامل این حمله از کمک و همدستی چند نفر دیگر سود می برده است.

وی در ادامه تصریح کرد: عامل اصلی حمله شهر نیس حداقل پنج همدست داشته است که یک زوج اهل آلبانی از آن جمله هستند. این زن و مرد آلبانیایی تبار هم اکنون در بازداشت به سر می برند.

دادستان پاریس گفت: بررسی تلفن بوهلل نشان می دهد که وی طی یک سال گذشته مکالمات و پیام های زیادی را با چندین همدست خود مبادله کرده است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

دولت اولاند به خاطر عملکرد ضعیفش در مقابله با حملات تروریستی با انتقادات وسیع و گسترده ای روبرو شده است. محمد لاهوئیج بوهلل 31 ساله اهل تونس، کامیون 19 تنی را به مردمی کوبید که از مراسم جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس بازمی گشتند. در پی این حمله حداقل 84 نفر کشته و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش اعلام کرده است که یکی از "سربازانش" این حمله را در پاسخ به مشارکت فرانسه در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا، انجام داده است. این سومین حمله بزرگ تروریستی در فرانسه در 18 ماه اخیر  به شمار می رود.

مخالفان دولت فرانسه بر این باورند که مقامهای پاریس اقدامات کافی را برای مقابله با تروریسم انجام نداده است.

ژانویه 2015 میلادی، دو فرد مسلح با حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، حداقل 12 نفر را کشتند و 11 نفر دیگر را زخمی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.