گروه «جامعه» قدس آنلاین/ مسعود حیدری معینی: آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر برتر کشور با مشارکت آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش به میزبانی خراسان رضوی در تالار قدس حرم رضوی برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.

تربیت ارزیاب برای بررسی برنامه‌های دینی در مدارس

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با قدس گفت: در رسانه ملی، قرآن محدود به یک شبکه شده است، در صورتی که قرآن باید در متن زندگی باشد. ما باید ببینیم چند رسانه و شبکه قرآنی داریم و کانال‌های ارتباطی ما در فضای مجازی چند درصد پشتوانه قرآنی دارند؟ متأسفانه مسؤولان قرآنی ما در برابر تبلیغات شبکه‌های مجازی دقت کافی نداشته و کم کاری کرده‌اند.

وی تأکید کرد: هنگامی که در این شبکه‌ها کانال‌های قرآنی تشکیل می‌شود، به انحراف و خرافه گویی کشیده می‌شوند و این نکته خطرناک است، بنابراین متولیان امور قرآنی باید فضای مجازی را که زبان جدیدی برای ارتباطات است، دریابند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در جوار بارگاه ملکوتی آقا امام رضا(ع)  گفت: این موهبتی است که شامل حال این دانش‌آموزان شده و یک خاطره به یادماندنی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

مرضیه گرد افزود: نکته مهم، تجمیع برنامه‌ها و مسابقات و هزینه‌ها به منظور تقویت بیشتر این رویکرد دینی است که خوشبختانه سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی مشارکت خوبی در برگزاری مسابقات سی و چهارمین دوره داشتند. بنابراین سازمان‌ها و نهادهای دیگر هم باید ورود پیدا کنند و هر دستگاهی باید سهم خودش را در رابطه با دانش آموزان بپردازد. رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: با توجه به نقش الگویی و تأثیرگذار معلمان بر روی دانش‌آموزان، دانشگاه فرهنگیان نیز سعی در تربیت معلمانی با رویکرد و تربیت قرآنی دارد.

گُرد تصریح کرد: در حال تربیت ارزیاب‌هایی هستیم که از اول مهر به مدارس ورود پیدا خواهند کرد و عملکرد مدارس هیأت امنایی و غیردولتی را بخصوص در حوزه فعالیت‌های دینی و پرورشی مورد بررسی قرار می‌دهند و اولیا بهترین ناظران ما در مورد کم و کیف فعالیت‌ها در مدارس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.