انتخابات

نشریه انگلیسی میدل ایست آی در گزارشی از احتمال جدایی گروه تروریستی جبهه النصره از سازمان القاعده خبر داد.

جبهه النصره برای قطع رابطه با القاعده آماده می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، در گزارش این نشریه آمده است: «چارلز لیستر» تحلیل گر مسائل سیاسی در توئیتی نوشت که از قرار معلوم در میان عناصر رتبه بندی شده جبهه النصره شکاف ایجاد شده و این در حالی است که آمریکا و روسیه تصمیم دارند در قالب یک عملیات مشترک مواضع این گروه را نیز بمباران کنند. 
این تحلیل گر در ادامه آورد: مجمع شورای جبهه النصره به جدایی از القاعده رای داده است.
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن و مسکو درصدد حمله هوایی به مواضع جبهه النصره و داعش هستند.
در همین حال، تحلیل گران و افراد نزدیک به جبهه النصره گفته اند که حدود یک سوم از عناصر این گروه برای اعلام برائت از تروریسم آماده شده اند و جدایی این گروه از القاعده، از حمایت سرکرده برجسته آن برخوردار است. 
به نوشته روزنامه تایمز، «ابو محمد المقدسی» سرکرده متنفذ تروریست ها که در اردن مستقر است، از قطع روابط جبهه النصره با القاعده حمایت کرده است.
جبهه النصره یکی از قوی ترین گروه های تروریستی است که علیه نیروهای وابسته به دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می جنگد. 
لیستر که عضو ارشد اندیشکده ای موسوم به موسسه خاورمیانه است، پیشتر گفته بود که دستکم دو سرکرده این گروه برای ترک النصره آماده شده اند.
در همین حال، دو عضو ارشد گروه تروریستی احرار الشام که از حمایت ترکیه و عربستان برخوردار است، در گفت و گو با روزنامه تایمز مذاکرات مرتبط با این مساله را مورد تائید قرار دادند و گفتند که دخالت المقدسی به گشودن راهی برای جدایی از القاعده کمک کرده است. 
روزنامه تایمز به نقل از یک عضو ارشد این گروه نوشت: غرب این واقعیت را فراموش کرده که اکثریت اعضای النصره، عناصر وفادار به انقلاب سوریه و نه القاعده هستند. 
وی افزود: تعامل اکثر اعضای النصره با القاعده، صوری و اسمی است و مبنایی ایدئولوژیکی ندارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.