قدس آنلاین/ مهدی کاهانی مقدم: جوانی که هفته گذشته در جریان یک نزاع مرد ۴۳ ساله ای را در انتهای بلوار صیاد شیرازی مشهد به قتل رسانده بود، دیروز در برابر مردان قانون به بازسازی صحنه جنایت پرداخت.

بازسازی صحنه جنایت شهرک صابر مشهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این نزاع که در اولین ساعات بامداد یکشنبه هفته گذشته روی داد، مرد ۴۳ساله ای به نام داوود به قتل رسید و ۳ تن دیگر نیز با ضربات چاقو مجروح شدند.
درهمین حال «م.ر» جوان ۱۹ساله ای که چند ساعت پس از به قتل رساندن داوود و در میانه راه فرار به سمت شهر محل سکونتش مینودشت، دستگیر و به مشهد بازگردانده شده بود، پس از اعتراف به ارتکاب قتل، با صدور قرار بازداشت موقت از سوی علی اکبر احمدی نژاد، قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.
این متهم به همراه دیگر افراد درگیر در نزاع، روز گذشته به محل وقوع درگیری منجر به قتل، انتقال یافتند و در برابر مقامهای قضایی و انتظامی و جمعی از مردم که شاهد ماجرا بودند، جزئیات اتفاقات شوم شب حادثه را تشریح کردند.
در این میان «م.ر» پس از شنیدن تذکر مقام قضایی مبنی بر اینکه هر آنچه در این مراسم بگوید، در پرونده او ثبت و ضبط خواهد شد، به تشریح ماجرا پرداخت. وی که ۱۹ ساله و اهل و ساکن شهرستان مینودشت می‌باشد، اظهار داشت: برای دیدن مادربزرگش که مشهدی و ساکن شهرک صابر می‌باشد، به مشهد آمده و به خاطر تصادفی کرده و خودرویش را به صافکاری سپرده بناچار چند روزی بیشتر در این شهر مانده است.
وی افزود: در شب حادثه نیز پس از مصرف مشروبات الکلی، به اتفاق چند نفر از دوستان در مقابل منزل مادربزرگم مشغول قلیان کشی بودیم که جوان ۱۸ ساله ای به نام «ح» که از اهالی محل است، سوار بر موتورسیکلت با سرعت از این محل عبور کرد که ما به او اعتراض کردیم و بعد درگیری لفظی بین ما پیش آمد که من سیلی محکمی به صورت او زدم که او باز هم با سرعت در حالی که فریاد زد «دوباره برمی گردم» از ما دور شد.
وی ادامه داد: دقایقی بعد چند نفر به طرفداری از «ح» به ما نزدیک شدند و با هم به مشاجره و درگیری پرداختیم که من سیلی دیگری به گوش «ع.الف» یکی از طرفداران «ح» زدم و همین باعث درگیری دسته جمعی بین ما شد. که با چاقو، شیشه نوشابه شکسته، کمربند و زنجیر به جان هم افتادیم.
«م.ر» اضافه کرد: در آن زمان به دلیل مصرف مشروبات الکلی، حال طبیعی نداشتم و یکی از ضربات چاقویم را به سینه داوود زدم که او را نقش بر زمین کرد و من پا به فرار گذاشتم.
وی در مورد چگونگی فرار خود گفت: پس از آن که از محل فرار کردم به همراه دوستم «ی» سوار بر خودروی ۲۰۶ شدیم و به بیمارستان رفتیم تا از حال مجروحان خبردار شویم اما آن جا بود که فهمیدم داوود جان خود را از دست داده است. ترسیده بودم و از «ی» خواستم مرا به پلیس راه برساند تا به مینودشت بروم. اما در بین راه و در شهر بجنورد توسط کارآگاهان دستگیر شدم.
در همین رابطه قاضی علی اکبر احمدی نژاد توضیح داد: پس از فرار متهم با توجه به بررسی‌های قضایی و انتظامی و تحقیقات مشخص شد که ضارب با یک خودرو ۲۰۶ متعلق به یکی از دوستانش، متواری شده است. به همین دلیل با صدور دستور ویژه قضایی گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان مأموریت یافتند برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شوند. در همین راستا تیم کارآگاهان عملیات دستگیری ضارب را در حالی آغاز کردند که بررسی‌های آنان نشان می‌داد این جوان ۱۹ ساله در حالی که پولی در جیب ندارد، به سوی شمال کشور گریخته است. آن‌ها دقایقی بعد با ردیابی‌های اطلاعاتی به تعقیب متهم فراری در جاده پرداختند تا این که او را در نزدیکی یکی از شهرهای خراسان رضوی و در حالی که سوار بر یک خودروی مسافربر بود، شناسایی کردند.
کارآگاهان که لحظه به لحظه او را زیر نظر داشتند، هنگامی که خودرو در جاده متوقف شد، متهم فراری را در میان بهت و ناباوری به مشهد بازگرداندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.