انتخابات

عضو كميسيون انرژی مجلس گفت: طرح سلب اختیارات وزارت نفت برای تنظیم قراردادهای نفتی، يكشنبه به صحن علنی ارائه می‌شود.

يكشنبه، طرح "سلب اختیارات وزارت نفت برای تنظیم قراردادهای نفتی" به صحن ارائه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین،"هدايت‌الله خادمی" عضو كميسيون انر‍‍ژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تكميل امضاهای طرح دو فوریتی سلب اختیارات وزارت نفت برای تنظیم قراردادهای نفتی در مجلس خبر داد. 
وي تصريح كرد: بالای 60 نفر از نمایندگانی با سليقه‌های مختلف سیاسی این طرح دوفوریتی را امضا کرده‌اند، هر نماينده‌ای که نسبت به منافع ملی خود کمی حساس و آگاه بوده در اين راه قدم برداشته است.
نماينده مردم ايذه و باغ‌ملك با بيان اينكه یکشنبه آتی این طرح دو فوریتی در دستور کار قرار خواهد گرفت، افزود: به دلیل دو فوریتی بودن طرح و اينكه بايد طی 72 ساعت در صحن ارائه شود لذا به دلیل تعطیلات مجلس تا روز یکشنبه ارائه آن را به همان روز موكول كرديم.
خادمی بيان داشت: در صورت زمان كافی و اينكه دیگر نماینده‌ها آگاه به مدل جديد قرارداد نفتی  باشند، مسلما این طرح دو فوریتی روز يكشنبه رأی خواهد آورد.
وي تاكيد كرد: در صحن علني روز چهارشنبه (27 مرداد ماه) نيز تعدادی از نمایندگان نامه‌هایی را به منظور روشنگری در مورد قراردادهای نفتی IPC منتشر کردند.
عضو كميسيون انرژی مجلس با اشاره به اينكه در دنیا برای انجام پروژه‌ای به سراغ الگوهایی موفقیت‌آمیز مي‌روند،‌ گفت: مقداری از قرارداد ps برداشته‌اند، اندكی از قراردادی ديگر و مقداری هم خودشان به آن افزوده‌اند و در نهايت معجونی درست كرده‌اند به نام مدل جديد قرارداد نفتی یا همان IPC که تاکنون 54 بار هم ویرایش شده است.
خادمی با تاكيد براينكه در آخرين اصلاحات دولت بر روی اين قرارداد 150 مورد بوده است، تصريح كرد: اگر منتقدین نبودند و این قرارداد با 150 مورد ایراد به مرحله اجرا می‌رسيد چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ این موضوع يك بحث سیاسی نیست.
نماينده مردم ايذه و باغ‌ملك اظهار داشت: هر کسی که نسبت به منافع ملی خود تا حدودی دغدغه‌ای داشته و بخواهد داشته‌های كشورش را از دست ندهد مسلما به اين قراردغد نفتی اعتراض می‌کند اما متأسفانه موضوع را سیاسی می‌كنند.
وی خاطرنشان كرد: با وجود تمامی ذخاير نفت و گاز كه مجموع آن ما را از لحاظ هیدروکربن در مقام اول جهان قرار داده هنوز وضعیت خوبی نداريم، جوانانمان بیکارند و دانشکده‌های نفتی ما باید بیایند در مقابل مجلس بنشینند تا مشكلشان حل شود تنها به دليل آنكه نمی‌گذارند حرف واقعی با اعمال فشار، تهدید و برچسب زده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.