انتخابات

دادگاه نظامی مصر در ادامه صدور احکام حبس ابد و مجازات های سنگین برای معارضین دولت به خصوص اعضای اخوان المسلمین، ۳۵۰ نفر را به حبس ابد محکوم کرد.

دادگاه مصر ۳۵۰ نفر را به حبس ابد محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دادگاه نظامی مصر روز پنجشنبه 350 معارض را به صورت غیابی محاکمه و به حبس ابد محکوم کرد و همچنین 68 نفر دیگر را به صورت حضوری محاکمه و به حبس به مدت 3 تا 10 سال در قضیه مربوط به حوادث خشونت بار استان المنیا که به دنبال پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه رخ داد، محکوم نمود.

خالد الکوبی عضو هیئت دفاع از متهمان در این باره گفت: دادگاه نظامی استان اسیوط 249 متهم پرونده یورش به مرکز پلیس دیرمواس (یکی از مراکز پلیس استان المنیا) ، پس از حادثه پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در رابعه العدویه و النهضه، را به صورت غیابی محاکمه و به حبس ابد (25 سال حبس) محکوم کرد و علاوه بر آن 3 متهم نیز به صورت حضوری محاکمه و هر کدام به سه سال حبس و 47 نفر دیگر نیز به 10 سال حبس محکوم شدند.

وی افزود: دادگاه همچنین 101 متهم دیگر در رابطه با قضیه یورش و به آتش کشیدن مرکز دولتی ارتباطات (سنترال) را به حبس ابد و 18 نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم کرد.

وی افزود که این متهمان در اوایل ماه می گذشته به اتهام عضویت در یک گروه ممنوعه (اخوان المسلمین) و خرابکاری در رابطه با حوادث پس از پراکنده کردن هواداران مرسی در رابعه العدویه و النهضه به دستگاه قضایی نظامی ارجاع داده شدند.

از زمان عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر در تاریخ 3 جولای سال 2013، مسئولان مصر رهبران جماعت اخوان المسلمین و اعضای این جماعت را به تحریک به خشونت و تروریسم متهم می کنند و تا کنون هزاران نفر را به دلیل ارتباط با این جماعت بازداشت کرده اند.

کشته شدن 2 سرباز مصری و زخمی شدن یک نفر دیگر در شمال سینا

در حمله مسلحانه به یک گذرگاه امنیتی در استان شمال سینا واقع در شمال شرقی کشور، دو سرباز مصری کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

یک منبع در این باره گفت: افراد مسلح با اسلحه خودکار به ایست بازرسی الماسوره واقع در ورودی شهر رفح حمله کردند که منجر به کشته شدن یک سرباز به نام عماد ممدوح محروس (21 ساله) و احمد نبیل ابوالعینین(21 ساله) شد و رضا جمال عبدالعلیم (23 ساله) نیز در این حادثه زخمی شد که حال وی وخیم گزارش شده و او را به بیمارستان نظامی العریش منتقل کردند.

این حادثه چند ساعت پس از آن رخ داد که گروه تروریستی «ولایت سینا» هلاکت یک سرکرده این گروه به نام ابو دعاء الانصاری در عملیات ارتش مصر را اعلام کرد.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

انصار بیت المقدس خطرناک ترین گروه تروریستی در شبه جزیره سینا به شمار می رود و از چند ماه پیش نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی چند ماه اخیر هدف حملاتی در شبه‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.
ارتش مصر از چندی قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

قاهره حوادث تروریستی در ترکیه را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای حوادث تروریستی در ترکیه را محکوم و بر همبستگی با ملت این کشور در مقابله با این عملیات های تروریستی تاکید کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود آورده است: قاهره دو حادثه تروریستی در ترکیه که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رخ داد و باعث قربانی شدن تعداد زیادی از افراد شد، محکوم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین بر همبستگی ملت مصر با ملت ترکیه در مقابله با عملیات های تروریستی که هدف از آن بر هم زدن ثبات ملت ها در سراسر جهان است، تاکید کرد.

عربستان 2 میلیارد دیگر به عربستان کمک می کند

سحر نصر وزیر همکاری بین المللی مصر گفت که این کشور دو ماه پیش توافقنامه ای با عربستان برای دریافت 2 میلیارد دلار کمک مالی امضا کرده است.

وی اشاره ای به زمان دقیق دریافت این کمک مالی نکرد.
مصر طی سه سال گذشته پس از عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری این کشور میلیارد ها دلار در قالب کمک و ودیعه از کشورهای عربستان، امارات و کویت دریافت کرده است.

پیش از این صندوق بین المللی پول به صورت ابتدایی با درخواست مصر مبنی بر دریافت وام 12 میلیارد دلاری در راستای برنامه سند اصلاحات دولتی که هدف آن جبران کسری بودجه و بازگردادندن تعادل به بازار ارز است، موافقت کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.