قدس آنلاین - یزد : سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت : ۸۰ درصد زنان یزدی دچار کمبود ویتامین d هستند.

۸۰ درصد زنان یزدی دچار کمبود ویتامین D هستند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، دکتر "آزاده نجارزاده" با اشاره به ضرورت تأمین ویتامین‌های مختلف برای زنان، اظهار داشت : ویتامینD  از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که توسط نور آفتاب تأمین و برای مدت طولانی در بدن ذخیره می‌شود.

وی افزود: کمبود ویتامین  Dدر بدن عوارضی نظیر راشیتیسم یا نرمی استخوان در کودکان، دردهای عضلانی و مبهم، نرمی استخوان و خستگی عمومی در بزرگسالان را به دنبال دارد.

نجارزاده تصریح کرد: ابتلا به بیماری‌هایی نظیر برخی سرطان‌ها، کبد چرب و دیابت، از دیگر نتایج کمبود ویتامین D در بدن است.

سرپرست مرکز تحقیقات تغذیه و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به این‌که طبق آخرین تحقیقات انجام شده، 80 درصد زنان یزد دچار کمبود ویتامین D هستند، خاطرنشان ساخت: با انجام آزمایش خون می‌توان از میزان وجود این ویتامین در بدن مطلع شد و از مکمل‌های خوراکی و تزریقی جهت جبران این کمبود استفاده کرد.

وی مصرف ویتامین D را ضروری دانست و گفت: از آنجایی که تعداد انگشت‌شماری از غذاها حاوی مقادیر عمده‌ای ویتامین D هستند، کمبود این نوع ویتامین در زنان استان یزد شایع است.

این مقام مسئول در پایان با بیان این که گرد و غبار و شیشه‌ها مانع از جذب ویتامین D به بدن می‌شود، تصریح کرد: این ویتامین در غذاهایی نظیر ماهی، کره، پنیر، لبنیات و حبوبات یافت می‌شود

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.