قدس آنلاین: سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از برگزاری اردوی میثاق با ولایت با حضور دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مشهد خبر داد.

برگزاری اردوی میثاق با ولایت  با حضور دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود مهرمحمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اردوی دانش آموختگی اولین دوره دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان کشور با عنوان میثاق با امام رئوف از ۲۹ مرداد تا ۱۹ شهریور در مشهد برگزار می شود.

وی افزود: در این اردو  ۵ هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۵ کاروان از ۳۱ استان کشور اردوهای ۳ روزه را می گذرانند که شامل زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از موزه آستان قدس رضوی، بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جلسه بایسته های معلمی بوده است.

مهرمحمدی گفت: برنامه اردویی برای ۲۳ هزار نفر تنظیم شده بود اما با توجه به برگزاری جشنواره های متعدد تعداد ۵ هزار و ۲۰۰ نفر همراهی کردند که که ۶۰ درصد آن آقایان و ۴۰ درصد بانوان هستند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش علاوه بر بودجه مستقلی که برای فرهنگیان دارد کمک ها و حمایت های لازم را از این دانشگاه که جزئی از بدنه این وزارتخانه را دارد، تصریح کرد: بودجه ۲۲۰ میلیارد تومانی برای سال ۹۴ تصویب شده که ۸۸ میلیارد تومان آن محقق شد و برای بخش های تعمیر و تجهیز هم بودجه ۴۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته است و بودجه پیشنهادی سال ۹۵ هم ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در آخرین ارزیابی صورت گرفته رتبه نخست دانشگاههای فرهنگیان را به خود اختصاص داد و این دانشگاه موزه طبیعت را راه اندازی کرد که سومین دانشگاهی در کشور است که موزه های دانشگاهی را فعال کرده است و در جهت بحث توسعه کیفی فعالیت های دانشگاه افزایش راه اندازی تعداد موزه های دانشگاهی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته تا ایده ها، تکنولوژی ها و توانمندی های دانشگاه فرهنگیان به نمایش گذاشته شود.

مهرمحمدی افزود: فرایند عضویت در یومک و پذیرفته شدن در موزه ها بر اساس ارزیابی های لازم انجام می شود و با موارد تایید شده نیز موافقت می شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: موضوع تحصیلات تکمیلی دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در برنامه راهبردی این دانشگاه لحاظ شده است و برنامه افق دانشگاه در یک چشم انداز بسته شده که یکی از آنها موضوع تحصیلات تکمیلی است و ۱۰ درصد آمارها و ظرفیت ها به این بخش اختصاص یافته که این مهم شامل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش هم می شود.

وی افزود: آموزش الکترونیکی در برنامه های دانشگاه قرار گرفته تا بخشی از کمبودها و کاستی های کادر علمی برطرف شود که البته تا این لحظه گام جدی برداشته نشده اما آموزش الکترونیک از برنامه های اولویت دار این مجموعه است و معلمان باید با تولید محتوای الکترونیک و ابزار کاری آن آشنا شوند و کسانی که از مهرماه سر کلاس درس حاضر می شوند باید این آموزشها را به صورت غیرحضوری بگذرانند.

مهرمحمدی بیان کرد: المپیادهای دانش اموختگان دانشگاه فرهنگیان در حوزه های علمی، فرهنگی، قرآنی، پژوهشی، تربیت بدنی و... برگزار می شود و در آخرین مورد تیم دانشجویی دانشگاه فرهنگیان رتبه نخست مسابقات کشتی آزاد سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور را که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، کسب کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: ورودی های سال ۹۱ این دانشگاه که ۱۳ هزار نفر در رشته آموزش ابتدایی و ۹ هزار نفر در رشته آموزش متوسطه هستند از مهرماه ۹۵ در کلاس های درس بکارگیری می شوند و ۳ هزار و ۲۰۰ نفر هم در انتظار دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای هستند تا وارد چرخه تحصیلی وزارت آموزش و پرورش بشوند.

وی گفت: آمار ورودی های این دانشگاه ۱۰ هزار نفر و از طریق آزمون سراسری بوده است که ۴۰ درصد آن دوره ابتدایی و ۶۰ درصد دیگر دوره متوسطه هستند؛ همچنین گروه ۱۰ هزار نفره دیگری هم از طریق سازمان مدیریت و استخدامی وزارت آموزش وپرورش جذب می شوند.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه تعداد واحدها و پردیس های دانشگاه فرهنگیان اضافه نمی شود، خاطرنشان کرد: این اقدام به دلیل عدم اعتبارات عمرانی است اما باید نسبت به تعمیر، تجهیز و نوسازی واحدهای کنونی اقدام شود که متاسفانه هنوز بودجه ای هم برای آن لحاظ نشده است و پروژه های نیمه تمام زیادی هم هستند که در صورت تکمیل، بسیاری از نیازها را برطرف می کنند و در این باره تنها منتظر اختصاص بودجه ای از سوی دولت و سازمان نوسازی مدارس هستیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به رویداد مشهد ۲۰۱۷ گفت: در بحث مشهد ۲۰۱۷ طرح اجلاس دانشگاه فرهنگیان کشورهای اسلامی به تصویب رسیده که مراحل نهایی آن در حال انجام است و اقدامات آن توسط استانداری خراسان رضوی پیگیری می شود.

وی افزود: اردوهای این دانشگاه به صورت درون استانی و برون استانی بوده که از جمله آن می توان به راهیان نور، حیات طیبه، ایران شناسی و ... اشاره کرد.

مهرمحمدی افزود: به دلیل کمبود بودجه نتوانستیم حضور تمامی دانشجو معلمان را داشته باشیم و تنها بخشی از آنها به نمایندگی  در این اردو حاضرهستند که تجربه لذت بخشی برایشان خواهد بود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان بدنبال کسب شایستگی های معلمی است که بخشی از آن در کلاسهای درس و بخشی دیگر در برنامه های جانبی مانند اردوها است و امسال ۷۷۰ اردو تا این لحظه با حضور ۲۸ هزار نفر برگزار شده است.

مهرمحمدی در پایان گفت: مهمترین برنامه شش ماهه دوم سال ۹۵ در قالب بیش از ۵۰ برنامه تدوین شده است که به صورت غیر متمرکز در استانها و متمرکز در سطح کشور خواهد بود و تمام برنامه ها در تهران نیست و استانهایی که توانایی برگزاری برنامه های با کیفیت و سطح بالا دارند به عنوان میزبان انتخاب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.