انتخابات

رئیس جمهور با بیان اینکه ورود اس ۳۰۰ به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست، گفت: امروز هم قادر به خرید و فروش سلاح هستیم و هم می‌توانیم سلاح مورد نیازمان را بسازیم.

ورود اس ۳۰۰ به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم روز صنعت دفاعی اظهارداشت: ما دنبال ساخت سلاح شیمیایی نبودیم، دنبال انبار کردن سلاح شیمیایی نیز نبودیم و این مسئله یک بار برای جهانیان روشن شد.

وی افزود: موضوع بعدی که بر مبنای آن تبلیغ می کردند، ایران را مستحق فشار می دانستند و قطعنامه علیه ما تصویب می کردند و فشارهای متفاوت بر مردم ما وارد می کردند، اینکه مخفیانه در پی ساخت سلاح هسته ای هستیم.

رئیس جمهور گفت: حل مسئله  PMD که بار بزرگی از آن بر دوش وزارت دفاع و برای پاسخ به ده ها و صدها سوال آژانس بود، با این هدف صورت گرفت که ثابت شود بدخواهان این انقلاب نسبت به ما دروغ گفته اند.

روحانی ادامه داد: حل مسئله PMD پیروزی اخلاقی جمهوری اسلامی ایران بود و ما به دنیا ثابت کردیم راستگو هستیم و بدخواهان ما دروغگو هستند.

وی ادامه داد: اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بعد از سالها اعلام کرد که نسبت به گذشته پرونده هسته ای ایران دیگر بحثی نداریم. پرونده کاملاً بسته شده است و کاری که امروز داریم نسبت به آینده است و اجرای برجام، یک پیروزی حقوقی و فنی بود. این یک پیروزی اخلاقی بود که ما به دست آوردیم.

رئیس جمهور افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همه توان فنی، حقوقی و سیاسی خود را برای این کار به کار گرفت، این کار بسیار عظیم و بزرگ بود. از صدها خاصیت برجام اگر بگذریم، کسی نمی تواند منکر این مسئله شود. ثابت کردیم بدخواهان ما دروغ می گویند و ما راست می گوییم، کسی در این شک ندارد.

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه ما توانستیم به جهانیان ثابت کنیم که اگر رهبر معظم انقلاب فتوایشان این است که ساخت سلاح هسته ای نامشروع است، انبار سلاح هسته ای نامشروع است و بکارگیری آن نیز نامشروع است، ما به این فتوا عمل کردیم.

وی ادامه داد: ما ملتی نیستیم که دورو و دوچهره باشیم. به زبان سخنی بگوئیم و در عمل کار دیگری انجام دهیم. به نظر من بازدید آمانو از پارچین یک بازدید تاریخی در تاریخ مسائل حقوقی جمهوری اسلامی ایران بود. این کار با تلاش و کوشش تمام مسئولان و صاحبنظران و شخصیت هایی که در این زمینه کار کرده‌اند، بود.

رئیس جمهور گفت: امروز فضای دیگری برای ما ایجاد شده است و این را وزارت دفاع و صنعت دفاعی به خوبی می تواند توضیح دهد که فضای بعد از برجام چقدر نسبت به فضای قبل از برجام تغییر کرده است.

روحانی افزود: امروز اگر ما نقشه و یا ماده اولیه‌ای را بخواهیم یا فولاد خاص و آلیاژ خاصی مورد نظر ما باشد یا بخواهیم رابطه علمی با یک موسسه برقرار کنیم، آیا شرایط با یک سال پیش تفاوت می کند یا خیر؟ اگر فرق کرده به معنای فضای جدیدی است که برای ما در زمینه فناوری پیشرفته و پیچیده به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: خودمان در تمام این زمینه ها باید تلاش و فعالیت کنیم. خودمان باید اقدام کرده و روی پای خود بایستیم. خودمان باید در مسیر خودکفایی حرکت کنیم. گاهی اوقات یک همکاری کار ما را چند سال به جلو می اندازد و گاهی اوقات یک نقشه کار ما را چند ماه جلو می اندازد. سرعت مهم است، دنیا منتظر حرکت ما نایستاده است.

رئیس جمهور افزود: ما باید فاصله‌های خود را با دنیا و صنعت دنیا جبران کنیم. شما امروز از تولید توربوجت هواپیما رونمایی کردید و این به معنای آن است که در این زمینه گام بلندی صنعت دفاعی برداشته است. در ساخت یک هواپیما و جنگنده در حال ورود کردن به بخش های مختلف هستیم و تخصص پیدا می کنیم.

وی افزود: البته اگر ما مسلط شویم، ممکن است یک روزی موتور هواپیما را از جای دیگر نیز خریداری کنیم و آن اشکالی ندارد. ما توانمند بشویم و قدرتمند بشویم و بتوانیم بسازیم، اشکالی ندارد در مراحل بعدی ممکن است یک موتور پیشرفته‌تری را هم بخریم. این مانعی ندارد و اینکه ما وارد این صنعت شدیم خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه بنیه دفاعی ما دو برابر سال ۹۲ شده است، گفت: دولت در همه سختی ها اولویت های مربوط به نیروهای مسلح و بنیه دفاعی را مورد توجه قرار می دهد.

روحانی افزود: اگر قادر هستیم در دنیای سیاست پشت میز مذاکره با طرف مقابل حرف بزنیم بخاطر قدرت ملی ما است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ایران تنها کشوری است که با قدرت در یکسال گذشته با همه کمبودها و افت شدید قیمت نفت، رشد اقتصادی داشت و توانستیم به تورم تک رقمی برسیم.

روحانی با بیان اینکه قدردان و پشتیبان زحمات فعالان صنعت دفاعی هستیم، افزود: قدرت دفاعی ما پشتوانه ثبات منطقه است؛ خواست ما دوستی با همه همسایگان است.

وی ادامه داد: ایران نه تنها توانسته است ثبات امنیتی خود را حفظ کند، بلکه ما دوستانمان را هم یاری کردیم که اگر حمایت های ایران نبود، معلوم نبود عراق، سوریه و لبنان امروز چه وضعی داشت.

روحانی با بیان اینکه ما دنبال توانمندی خود در زمینه صنعت دفاعی برای بازدارندگی و دفاع موثر مقابل دشمن هستیم، افزود: ما به دنبال دفاعی هستیم که دشمن را پشیمان کند، لذا در قدم اول باید توانمندی های ما باید بازدارنده باشد.

رئیس جمهور ورود S۳۰۰ را کلمه رمز نامید و گفت: من آن زمانی که مسئول پدافند هوایی کشور بودم در سال ۶۸ برای S۳۰۰ نامه نوشتم و ۲۷-۲۸ سال طول کشید تا این سامانه وارد کشور شد.

وی افزود: معمولا ما فراز و نشیب هایی داریم که این فراز و نشیب ها فقط مربوط به برجام نیست تا همه قانع شوند، قبول کنند، کمی زمان می برد.

روحانی با بیان اینکه ما علاقه‌مند هستیم با دنیا کار کنیم، گفت: الحمدالله امروز می توانیم هم سلاح های مورد نیازمان را بخریم، هم بفروشیم و هم بسازیم.

رئیس جمهور توانایی دفاعی ایران را در جهت ثبات و امنیت منطقه دانست و اظهار کرد: پیام ما به همه همسایگان این است که قدرت نظامی و دفاعی ما به ضرر کشورهای همسایه نیست و ما به نفع مسلمانان تلاش می کنیم.

وی گفت: امیدواریم یکی دو کشوری که مسیر نادرستی را انتخاب کرده و فکر می‌کنند با هرج و مرج‌طلبی در منطقه و با ابزار قرار دادن تروریست‌ها به نقطه‌ و تفوقی می‌رسند به اشتباه خودشان پی ببرند و آنها هم برگردند.

روحانی در پایان تاکید کرد: خواست ما کمک به همه آن کشورهایی است که امروز در مقابل تروریسم و متجاوزین، مقاومت و ایستادگی می‌کنند و این را وظیفه انسانی، اسلامی و انقلابی‌ خود می‌دانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.