انتخابات

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: روند برگزاری انتخابات رشد خوبی را نسبت به دور قبل نشان می‌دهد و ان‌شاءالله در پایان برگزاری انتخابات درصد مشارکت را اعلام می‌کنیم.

درصد مشارکت در پایان برگزاری انتخابات اعلام می‌شود

به گزارش قدس خراسان، سیدهادی طباطبایی عصر امروز در استدیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ستاد انتخابات کشور تاکنون ۱۸ اطلاعیه در رابطه با موارد قانونی و یادآوری برای رأی‌دهندگان و اعضای شعبه صادر کرده است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره مهم‌ترین اطلاعیه‌های صادر شده بیان کرد: یکی از اطلاعیه‌های صادر شده در رابطه با کسانی است که توانایی نوشتن رأی از نظر سواد یا قدرت جسمانی ندارند و باید یک فرد معتمد همراهشان باشد تا رأیشان را بنویسد، چرا که اعضای شعبه حق نوشتن رأی را برای کسی ندارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی باید از ابتدا تا انتها حضور داشته باشند و هیچکس حق ندارد نماینده نامزدها را از شعبه بیرون کند، نمایندگان نامزدها اگر تخلفی می‌بینند باید گزارش دهند چرا که کار آن‌ها نظارت است و حق مداخله و ممانعت و ارشاد را ندارند، اگر این کارها را انجام دهند باید از شعبه اخراج شوند.

طباطبایی عنوان کرد: با توجه به اینکه به پایان ساعت رأی‌گیری نزدیک می‌شویم باید نمایندگان نامزدها قبل از بسته شدن درب شعب در شعبه حاضر باشند، چرا که بعد از آن زمان دیگر امکان ورود به شعبه را ندارند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: روند برگزاری انتخابات رشد خوبی را نسبت به دور قبل نشان می‌دهد و ان‌شاءالله در پایان برگزاری انتخابات درصد مشارکت را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که وزارت کشور زمان اخذ آرا را تمدید می‌کند، متذکر شد: درخواست تمدید را به تهران ارسال می‌کنیم چرا که با توجه به استقبال مردم نیاز به تمدید زمان انتخابات در استان داریم.

طباطبایی با بیان اینکه بیشترین میزان اخذ رأی را تاکنون در حرم مطهر رضوی به‌دلیل حضور زیاد زائران داشتیم، عنوان کرد: صندوق‌ها نسبت به دور گذشته افزایش پیدا نکرده است و صندوق سیار نیز به میزان کافی پیش‌بینی کردیم که اگر نیاز شد صندوق سیار مستقر شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تاکنون اعلام کسری تعرفه از فرمانداری‌های مشهد و سبزوار نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.