صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر لزوم قوانین محکم در پذیرش پناهجویان گفت که کشورهای اروپایی باید در زمینه پذیرش این افراد همکاری داشته باشند و نمی‌توانند به دلیل مسلمان بودن از پذیرش پناهجویان خودداری کنند.

مرکل از کشورهای اروپایی به دلیل عدم پذیرش پناهجویان مسلمان انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان همچنان بر درست بودن سیاست‌های این کشور در زمینه پذیرش پناهجویان و ترکیه تاکید کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری (RTL) گفت که کشورهای اروپایی باید اقدامات بیشتری صورت دهند و افزود: «ما از آن زمان تاکنون دستاورد زیادی داشته‌ایم و باید کارهای دیگری هم انجام دهیم ما به نسبت سال گذشته در موضع کاملا متفاوتی قرار داریم.»

وی افزود: «دولت برلین مقامات محلی را در حل مسایل (مربوط به مهاجران) حمایت می‌کند. قوانین جدید و محکمی برای اقامت پناهجویان اعمال می‌شود که بنابر آنها افراد برای اقامت در آلمان باید زبان یاد بگیرند و در راستای همگرایی در این کشور تلاش کنند.»

صدراعظم آلمان همچنین درباره اقدام اروپا در مورد پناهجویان هم گفت: «اتحادیه اروپا باید راهکاری مشترک بیابد و هر کدام از اعضا باید سهم خود را ایفا کنند.کشورها نمی‌توانند فقط به این دلیل که پناهجویان مسلمان هستند از پذیرش آنان خودداری کنند.»

وی با اشاره به رای مردم انگلیس مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا هم گفت: «ما همه می‌دانیم که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در نتیجه همه‌پرسی رخ می دهد تبعات فراوانی دارد اما به جای اینکه خیلی سریع عمل کنیم ما 27 کشور، باید از فرصت استفاده کنیم تا بهتر اقدام کنیم.»

مرکل در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به بیانیه‌ای‌ درباره سیاست‌های دولت آلمان درباره شهروندان ترکیه‌ای هم گفت که وی صدراعظم آنها هم هست.

صدراعظم به بحران اوکراین هم پرداخت و گفت که توافق مینسک اجرایی نشده است و تحریم‌های روسیه همچنان برجا خواهند ماند. وی درباره درگیری‌ها در سوریه هم گفت که حمام خون در این کشور باید متوقف شود و این اقدام فقط به وسیله مذاکره عملی خواهد شد چرا که راهکاری نظامی برای حل این بحران وجود ندارد.

صدراعظم آلمان از پاسخ به هر پرسشی در زمینه اینکه آیا وی برای بار چهارم نامزد انتخابات پارلمانی شرکت خواهد کرد یا خیر هم گفت که در وقت مناسب در این مورد موضع‌گیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.