به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، رضا رحمانی امروز در همایش حضور پایدار در بازار روسیه که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، بیان داشت: هر تولیدی دو بال دارد، یکی فناوری و دیگری صادرات است.
وی با بیان اینکه صادرات درواقع تحریف طرف تقاضا است، اظهار داشت: امسال هزاران طرح رونق تولیدی در دستورکار داریم و همچنین برای راهاندازی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط دولت تسهیلات و حمایتهایی را در نظر دارد.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید با بیان اینکه امیدواریم میزان صادرات امسال نسبت به سال گذشته، 10 میلیارد دلار افزایش یابد، بیان داشت: در این زمینه برنامهریزیهای مختلفی در بخش صنایع و بازارهای هدف داشتهایم و بستههای تشویقی تولید در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تأمین مالی 7 هزار و 500 واحد کوچک و متوسط را در نظر داریم، بیان داشت: بخشی از این منابع از طریق صندوق توسعه ملی، تأمین میشود.
رحمانی اظهار داشت: واحدهای صنعتی کشاورزی درصد سود تسهیلاتشان پایین آمده تا بتوانند تولید و صادرات بهتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در صادرات دانشمحور تأکیدات فراوانی دارند، گفت: علیرغم این موضوع متأسفانه هنوز وضعیت تجارت ایران و روسیه رضایتبخش نیست.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و روسیه و موافقتنامههای ترجیحی و برقراری روادید طی یک سال گذشته برای بهبود وضعیت تجارت بین دو کشور انجام شده، اما باید اذعان داشت دولت قادر به انجام هر کاری نیست و اصل کار بر دوش بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه دولت به عنوان کاتالیزور عمل میکند، بیان داشت: در محصولات کشاورزی و باغی، ایران در دنیا حرفهایی برای گفتن دارد، اما نتوانستهایم محصولات کشاورزی خود را در قالب یک شرکت بزرگ که بتواند امور مربوط به تجارت و صادرات را با هم داشته باشد، برای بازار روسیه فراهم کنیم.
رحمانی اظهار داشت: ما از مراکز لجستیکی که بتواند بهموقع و با کیفیت محصول کشاورزی را تحویل روسها دهند،استقبال میکنیم و بخش خصوصی باید در این زمینه پیش قدم باشد.
قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حجم تولید خرما و سیب در کشور فراوان است، اظهار داشت: اما صادرات آن اندک است.
وی گفت: به هم خوردن روابط میان کشورها مورد توجه ما نیست و ما معتقدیم هر کشوری میتواند سهم خودش را از یک بازار داشته باشد.
رحمانی تصریح کرد: نگاه ما به بازار روسیه باید بلندمدت و استراتژیک باشد و برای صادرات باید در قالب کنسرسیومها و شرکتهای بزرگ اقدام کنیم.
نظر شما