قدس آنلاین- تبریز: فرماندار بناب گفت: مدیریت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی باید نسبت به حل و فصل صدور اسناد مالکیت واحدهای ناحیه صنعتی خوشه مهر بناب اقدام کند تا مالکان این واحدها از بلاتکلیفی نجات یابند.

 بلاتکلیفی واحدهای صنعتی در آذربایجان شرقی/ انتقاد از روند پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ولی‌الله فرج‌اللهی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب که در ناحیه صنعتی خوشه مهر این شهرستان تشکیل شده بود، از روند پرداخت وام توسط بانک‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت:  168 کارگاه واجد شرایط در سامانه بهین‌یاب برای اخذ تسهیلات دولتی ثبت‌نام کرده‌اند از این تعداد پرونده 34 واحد تولیدی برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: روند پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده با کندی مواجه است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد یک سال طول خواهد کشید تا این واحدها تسهیلات اخذ کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب سود تسهیلات اقتصاد مقاومتی را 18 درصد اعلام کرد و گفت: از این میزان 6 درصد از سوی اعتبارات دولتی تأمین و 12 درصد مابقی نیز توسط صاحبان مشاغل پرداخت می‌شود.

به گفته فرج اللهی، مشکل سوخت کارگاه‌های ریخته‌گری و عدم ارائه اسناد مالکیت به مالکان عمده مشکلات ناحیه صنعتی خوشه مهر بناب است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال باید تمام واحدهای این ناحیه نسبت به اخذ امتیاز گاز اقدام کنند اما تا پایان سال سهمیه مازوت واحدهای تولیدی برقرار خواهد بود تا این واحدها به تعطیلی کشیده نشوند.

فرماندار بناب تأکید کرد: مدیریت شهرک‌های صنعتی استان باید نسبت به حل و فصل صدور اسناد مالکیت این واحدها اقدام کند تا مالکان این واحدها از بلاتکلیفی نجات یابند.

فرج‌اللهی در ادامه توسعه ناحیه صنعتی خوشه مهر بناب را از برنامه‌های سند تدبیر و توسعه این شهرستان اعلام و تصریح کرد: امسال کلیه پروژه های اینترنتی دارای ردیف اعتباری خواهند بود تا تمام پروژه‌ها در زمان‌بندی مشخص شده به اتمام برسند.

 شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و در دهه های اخیر با سرمایه‌گذاری صاحبان صنایع و علاقمندان به مشاغل تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی بناب و ناحیه صنعتی خوشه مهر بناب به یکی از شهرهای صنعتی استان تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.