قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز با بیان اینکه تجارت با امر و دستور نمی‌شود، گفت: اما قطعا با توجه به مزیت و ظرفیت‌های ایران به ویژه تبریز تجار ترکیه‌ای می‌توانند بخش عظیمی از تجارت خود را با این شهر انجام دهند.

 تجارت با امر و دستور نمی‌شود/ ایران نباید تنها فرستنده گردشگر به ترکیه باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی ز در کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه دوست را در سفر و در شرایط بحرانی باید شناخت و ایران در سال‌های بعد از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی به ترکیه اعتماد کرد و کالاهای خود را از این کشور وارد کرد.شهردار تبریز به کودتای نافرجام اخیر ترکیه اشاره کرد و گفت: ملت و دولت ایران در این کودتای نافرجام ثابت کرد دوست مطمئن و پایدار برای ترکیه است.

نجفی با بیان اینکه تجارت با امر و دستور نمی‌شود، گفت: اما قطعا با توجه به مزیت و ظرفیت‌های ایران به ویژه تبریز تجار ترکیه‌ای می‌توانند بخش عظیمی از تجارت خود را با تبریز انجام دهند.

شهردار تبریز با اشاره به خواهرخواندگی تبریز با استانبول، قونیه، ازمیر اظهار داشت: بر همین اساس تبریز شهر برادران ترکیه‌ای هم هست و ما انتظار داریم در کنار ما باشند تا تبریز میزبانی شایسته‌ای در سال 2018 از گردشگران کشورهای اسلامی داشته باشد.

شهردار تبریز گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 و شهر قونیه نیز در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده و ما با شهردار این شهر ارتباطات نزدیکی در این خصوص داریم و همان طور که به قونیه کمک می‌کنیم تا میزبانی شایسته‌ای در سال 2017 داشته باشد، انتظار داریم دوستان ترکیه نیز تبریز را در سال 2018 کمک کنند.

نجفی خواستار افزایش پروازهای روزانه بین تبریز و شهرهای مختلف ترکیه شد و تصریح کرد: باید کاری انجام شود که هم از ایران گردشگر به ترکیه برود و هم گردشگر از ترکیه به ایران بیاید که این امر نیازمند تلاش بیشتر مسئولان و فعالان گردشگری ترکیه است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.