قدس آنلاین- تبریز: عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برگزاری اجلاس وزاری گردشگری در آسیا، یک حرکت بسیار ارزشمند بود که در بخش پایانی بیانیه خود، به موضوع تبریز و ایران اشاره کرد.

 توسعه تبریز ارتباط مستقیم با شاخص‌های سیاست خارجی دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،؛ رسول درسخوان پیش از دستور خود در جلسه شورای اسلامی شهر اظهار داشت: البته اجلاس یک ایراد داشت و آن این که متاسفانه با وجود میزبانی اجلاس در تبریز، دبیرخانه آن همچنان در تهران مستقر است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که توسعه و پیشرفت تبریز به واسطه جغرافیای سیاسی این شهر، همواره ارتباط مستقیم با سیاست خارجی است.

درسخوان با ابراز گله‌مندی از نحوه انعکاس بحث‌های اخیر پیرامون شهرداری و شورای شهر تبریز در صدا و سیما گفت: در جریان بحث‌های اخیر شهرداری تهران، شاهد دستور رئیس دستگاه قضا در خصوص برخورد با رسانه‌های خاطی بودیم که این امر از نوعی رفتار دوگانه در مورد رویکرد رسانه‌ها در قبال اتفاقات شهرداری‌های تهران و تبریز حکایت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت جمعیت در تبریز عنوان کرد: در سال 1335، تبریز دومین شهر پرجمعیت کشور بود؛ این رتبه در سال 1345 سوم، در سال‌های 55 تا 85 چهارم و در سال 95 پنجم بوده است.

درسخوان افزود: این جمعیت نشان‌دهنده روند نزولی بسیاری از شاخص‌های توسعه در این شهر است.

وی تقویت جایگاه تبریز 2018 را نیازمند احیای کنسولگری‌ها دانست و اظهار داشت: افزایش پروازهای خارجی، توسعه ارتباطات دیپلماتیک و احیای بافت تاریخی و فرهنگی شهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.