قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : سيد حميد حسيني مدير كل زندانهاي گيلان در نشست فصلي مددكاران اجتماعي زندانهاي گيلان گفت : طرح توانمندسازی خانواده ها و فرزندان زندانیان را پیشنهاد می نمایم که آموزش و اشتغال خانواده مولفه های اساسی این طرح می باشند

آسیب های زیادی برای خانواده و فرزندان زندانی ایجاد می شود

نشست فصلي مددكاران اجتماعي زندانها و مديران عامل انجمنهاي زندانيان استان به ميزباني زندان  بندر انزلي با حضورروساي زندانها و علي اكبري مدير كل اقدامات تاميني  زندانهاي كشور برگزار شد .

در اين نشست حسيني مديركل زندانهاي استان گيلان مجازات و تنبیه مجرمان درجوامع امری الزامی دانست و گفت برای امنیت جامعه ضروری است .و چنانچه  به آثار جرم توجه نشود و برای آن برنامه ریزی نگردد و مدیریت درستی اعمال نگردد. اسیب های زیادی برای خانواده و فرزندان زندانی ایجاد مي شود .

سيد حميد حسيني بيان داشت : با ورود سرپرست خانواده به زندان مشكلاتي از جمله ، مالی ، از هم گسیختگی خانواده ، افت تحصیلی و ترک تحصیلی فرزندان پديد مي آيد كه اين خود تبعاتي براي خانواده مانند ،‌احساس شرم ساری فرزندان ، انزوا ،نگرش منفی ، افزایش طلاق ، بزهکاری خانواده زندانیان را بدنبال خواهد داشت .

مدير كل زندانهاي گيلان آسيب شناسي و داشتن برنامه هاي علمي و عملي را در  بخش حمایت و اقدامات نهادهای حمایتی از جمله انجمن حمایت زندانیان بسیار راهگشا دانست و عنوان داشت : در حوزه حمایتی پرداخت کمک مالی و سبد کالا در تامین نیازهای جسمانی ( زیستی ) ضروری است اما کافی نیست و بايد در کنار اينها به نیازهای دیگر زندانیان و خانواده هاشان  از قبیل آموزشی و فرهنگی  نیز توجه گرد .

در پايان سيد حميد حسيني  : طرح توانمندسازی خانواده ها و فرزندان زندانیان را مطرح و مولفه هاي اساسي اين طرح ر آموزش و اشتغال خانواده عنوان كرد و گفت :آموزش و اشتغال خانواده های زندانیان استقلال آنان را بدنبال خواهد داشت و باعث خود اتکايی آنان می گردد

لازمه مدد کاری اجتماعی ، مدد کاری قضایی در زندان است

در ادامه علي اكبري مدير كل اقدامات تاميني زندانهاي كشور  به تشریح نقش مددکاری در زندان پرداخت و گفت: مددکاری قضایی در کنار کار مددکاری اجتمایی لازمه کار در مددکاری زندان است وباید به سمت تخصصی تر کردن نقش مددکاران وگسترده تر کردن فعالیت های ان ها حرکت کنیم .

علی اکبری اقدامات انجام گرفته در بخش های مددکاری زندانهای سطح کشور رابا امکانات موجود را مطلوب ارزیابی کرد وافزود. تلاش داریم با ارتقا سطح علمی وکاربردی کردن اقدامات مددکاران ونقش پذیری منسجم و تخصصی مددکاران در واحدهای مددکاری بر اساس نوع محکومیت مددجویان وچگونگی ارائه خدمات قضایی اجتمایی کمک رسانی کنیم

مدیر کل اقدامات تا مینی زندانهای کشور تعامل خوب مراجع قضایی با انجمن حمایت زندانیان و روئسای زندانها را ارزشمند دانست وبر تداوم وتعا مل هر چه ییشتر برابر با قانون تا کید کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.