ارزیابی جدید کارشناسان تسلیحاتی نشان می‌دهد، با توجه به افزایش کار تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر کنونی پلوتونیوم کره‌شمالی تا پایان امسال مواد کافی برای ساخت حدود ۲۰ کلاهک هسته‌ای را در اختیار خواهد داشت.

تا پایان سال 2016 ،کره شمالی قابلیت ساخت 20 کلاهک هسته ای را دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، کارشناسان تسلیحاتی گفتند، کره‌شمالی از یک دهه تحریم‌های تسلیحاتی برای توسعه روند غنی‌سازی اورانیوم طفره رفته است و همین امر آنها را قادر ساخته تا برنامه هسته‌ای به طور موثر خودکفایی ایجاد کنند که قادر به تولید حدود شش بمب هسته‌ای در سال باشد.
ظرفیت اتمی واقعی این کشور منزوی قابل بررسی نیست اما پس از پنجمین و قدرتمندترین آزمایش اتمی پیونگ‌یانگ و طبق گفته کره‌جنوبی که معتقد است آنها برای آزمایش دیگری آماده می‌شوند، به نظر می‌رسد که آنها هیچ کمبودی در مواد اولیه برای آزمایش ندارند.
کارشناسان می‌گویند، کره‌شمالی حجم انبوهی ذخایر اورانیوم دارد و بیش از یک دهه است که مخفیانه روی پروژه غنی‌سازی موادی برای تسلیحات کار می‌کند.
زیگفرید هکر، از کارشناسان برجسته در برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی گفت: طبق این پروژه که گمان می‌رود به صورت چشمگیری توسعه یافته است، احتمالا تا ۱۵۰ کیلوگرم در سال اورانیوم غنی‌شده با درصد بالا تولید می‌شود
به گفته هکر، این میزان اورانیوم برای حدود شش بمب اتمی کفایت می‌کند و اگر به آن، حدود ۳۲ تا ۵۴ کیلوگرم ذخایر پلوتونیم را اضافه کنیم، کره‌شمالی مواد شکاف‌پذیر کافی برای حدود ۲۰ بمب هسته‌ای را تا پایان ۲۰۱۶ در اختیار دارد. طبق برآورد وزارت دفاع کره‌جنوبی، پیونگ‌یانگ حدود ۴۰ کیلوگرم پلوتونیوم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.