قدس آنلاین- یزد : نشست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد باموضوع سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد

ارائه آمار ناصحیح، موجب بهم ریختگی برنامه ریزی ها می شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست با بیان اینکه آمار ناصحیح، موجب بهم ریختگی در برنامه ریزی ها می شود، بر استفاده از آمار صحیح و دقیق در برنامه ریزی ها تاکید کرد.

وی افزود: هم مردم باید آمار صحیح را به ماموران ارائه دهند و هم مسئولان بایستی ملزم باشند تا آمار صحیح را اعلام کنند تا وضعیت روشنی از مسائل کشور به مردم منتقل شود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به برگزاری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خواستار مشارکت مردم در این طرح ملی شد و تاکید کرد که مردم با ماموران همکاری لازم را معمول دارند و آمار صحیح به ماموران ارائه نمایند.

اطلاعات خانوارها محرمانه است

مدیر اجرای سرشماری استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه این سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار خواهد شد، اطلاعات  خانوارها محرمانه خواهد بود و تنها بطور سرجمع در اختیار برنامه ریزان قرار می گیرد.

حمیدرضا نصیری زاده، با اشاره به پیش بینی اتاق کنترل سرشماری بمنظور رصد پیشرفت کار ماموران افزود: در مرحله دوم اتاق کنترل در استان و شهرستان ها پیش بینی شده است تا کار جمع آوری آمار خانوارها طبق برنامه زمانبندی شده به پیش برود.

وی در خصوص مرحله اول سرشماری که بطور اینترنتی در حال اجراست تصریح کرد استان یزد  به لحاظ میزان ثبت جمعیت در سامانه سرشماری 95، در رده ششم کشور قرار دارد و امیدواریم با تلاش مضاعف مردم رتبه استان ارتقاء یابد.

نصیری زاده خاطرنشان ساخت : مشارکت مردم در سرشماری، درواقع نشاندهنده مشارکت آنان در توسعه استان است و این تقاضا وجود دارد تا بیشتر از روزهای گذشته در این امر شرکت کنند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه استان گفت: نتایج سرشماری، دستاوردهای مهمی برای کشور دارد و می توان بر اساس آن نیازهای کشور را در 5 سال و 10 سال آینده پیش بینی کرد.

نصیری زاده  افزود: میزان مهاجرت، میزان نرخ بیکاری و بدست آوردن نرخ جمعیت فعال از جمله دستاوردهای مهم سرشماری است.  

ائمه جمعه، ستاد استان را در شمارش صحیح جمعیت یاری کنند

قائم مقام اجرای سرشماری استان نیز در این نشست به ارائه گزارشی پیرامون اقدامات صورت گرفته برای برپایی سرشماری در استان پرداخت و به سوالات ائمه جمعه پیرامون اجرای این طرح بزرگ ملی پاسخ داد.

محمدحمید فخرالدین، با اشاره به تمهیدات بکار گرفته شده برای شمارش صحیح جمعیت، از ائمه جمعه درخواست کرد تا ستاد استان را در این ماموریت مهم یاری کنند.

وی افزود:  سرشماری 95، نخستین سرشماری نفوس و مسکن است که بدون کاغذ در حال اجراست و ایران با اجرای موفق آن به باشگاه کشورهای با سرشماری اینترنتی می پیوندد.

معاون سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که حدود یک میلیون و صد هزار نفر جمعیت در قالب حدود 320 هزار خانوار در استان سکونت دارند.

فخرالدین افزود: بر اساس آمارهای امروز، شهرستان های ابرکوه، بهاباد و بافق در رده های اول تا سوم بیشترین میزان ثبت نام اینترنتی هستند و میبد، تفت و اردکان در رده های آخر قرار دارند.

گفتنی در پایان این نشست، آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، با ثبت اطلاعات خانوار خود، در سرشماری اینترنتی 1395 مشارکت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.