به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی جهانگیری با اشاره به پیشینه فعالیت های مرتبط با چرم در استان آذربایجان شرقی گفت: شروع فعالیت چرم سازی صنعتی در ایران برمی گردد به اوایل سده ی شمسی جاری که ابتدا در سال 1308 اولین کارخانه ی صنعتی، چرم خسروی در تبریز در زمینه چرم سنگین راه اندازی شد.
وی گفت: با وجود تمام پتانسیل های موجود صنعت چرم دارای مشکلات عدیده ای از قبیل فراوری شیمیایی چرم، کیفیت نامطلوب آب استحصالی از چاههای آب برای استفاده در صنعت، حجم آب مورد استفاده، پسابها و آلوده کننده های زیست محیطی و ... که همگی نیازمند انجام تحقیقات و پژوهشهای کاربردی برای رفع این مشکلات دارد از این رو ضروری است نهاد هدایت و مدیریت کننده ای برای تدوین و انجام فعالیتهای پژوهشی کاربردی در این صنعت وجود داشته باشد.
جهانگیری با اشاره به مهمترین اهداف راه اندازی کانون فناوری چرم گفت: ایجاد نهادهای برنامه ای برای توانمند سازی دانشی و فنی تولیدگران، طراحی و هدایت برنامه های توانمند ساز برای توسعه ظرفیتهای علمی و عملی مدیران صنعت در عرصه ی مدیریت و بازاریابی، ایجاد همگرایی , هماهنگی و همسویی عملی بین نیازها و اقتضائات بازارو تحولات علمی و فناوری با فضای تولید، حمایتها و پشتیبانیهای علمی و فنی از صنعت به منظور ارتقای استانداردهای تولید محصول و بروزرسانی تکنولوژی و ایجاد بسترهای ارتباطی با مراکز علمی و فناوری کشور و دنیا برای انتقال دانش و تکنولوژی چرم از جمله اهداف اولیه برای تشکیل این کانون است.
وی توانمندسازی و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر صنعت در ارتباط با توانمندیهای مدیریت و رهبری بنگاهها و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه مهندسی فرایند تولید چرم، کاهش بارخسارات زیست محیطی صنعت، زمینه سازی برای تشکیل ائتلافهای تولید و صادرات، ایجاد تسهیلات برای ارتقا و نوسازی تجهیزات و توسعه تکنولوژی صنعت تولید چرم و ارائه ی خدمات مشاوره ی بازاریابی به تولیدکنندگان و صادر کنندگان چرم را از جمله برنامه های کلیدی این کانون دانست و افزود: تاکید بر استفاده از فناوری در صنعت چرم بدون شک نه تنها خواهد توانست بسیاری از مشکلات این صنعت را حل کند سهم عمده ای نیز در ایجاد اشتغال مولد خواهد داشت.
نظر شما