قدس آنلاین- تبریز: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بناب گفت: تا زمانی که اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در بناب متولی مستقیم نداشته باشد تحقق آن در جامعه مشکل خواهد بود.

اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در بناب متولی مستقیم ندارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام رسول یگانه در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب اظهار داشت: تا زمانی که اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در بناب متولی مستقیم نداشته باشد تحقق آن در جامعه مشکل خواهد بود.

وی افزود: با وجود این‌که برای اجرای فرایض امر به معروف و نهی از منکر تاکنون 6 گروه تشکیل داده‌ایم ولی این تشکل‌ها صرفاً در حد حرف است و به‌دلیل کمبود نیرو و سایر مشکلات هیچ اهرم اجرایی برای تحقق این موضوعات نداریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب تصریح کرد: مادامی که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌عنوان یک موضوع جنبی نگاه می‌کنیم تحقق آن نیز در جامعه مغفول خواهد ماند.

وی در ادامه بر همکاری تمام دستگاه‌های اداری و فرهنگی شهرستان برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر و اجرایی شدن آن در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی محقق نیز در ادامه این جلسه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر از مفاهیم غیر قابل انکار است؛ گفت: متأسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صرفاً حرف آن را زده‌ایم و تاکنون اجرایی نشده است.

این محقق و مورخ تاریخ اسلام با اشاره به این‌که فلسفه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود؛ تصریح کرد: هنوز زمینه های اجرایی این فریضه در جامعه فراهم نشده است و دلیل آن شهید کردن چندین آمر به معروف در کشور است.

وی افزود: اخیراً مجلس شورای اسلامی طی مصوبه ای چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر را مشخص کرده است که امیدواریم شاهد عملیاتی شدن آن در جامعه باشیم.

این محقق و تاریخ نویس بیان کرد: یکی از اهداف فلسفه قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه است که آن هم با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قابل تحقق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.