تارنمای ویکی لیکس در تازه ترین افشاگری خود که در صفحه توئیترش منتشر شده است، گزارش داد با وجود گمانه زنی ها، بعید به نظر می رسد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خود را برای حملات سایبری به روسیه آماده کرده باشد.

واکنش ویکیلیکس به خبر حمله سایبری آمریکا به سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، شبکه خبری ان بی سی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که سازمان سیا خود را برای حمله سایبری به روسیه آماده می کند.
این شبکه آمریکایی به نقل از مقام های کنونی و سابق این کشور افزود از سازمان سیا خواسته شده است گزینه های پیشنهادی خود را درباره عملیات گسترده سایبری با هدف «ارعاب» و «دستپاچه کردن» مقامات کرملین به کاخ سفید ارائه دهد.
در این گزارش، هدف از ارائه چنین گزینه هایی، مقابله با به اصطلاح مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان شده است.
«جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با این رسانه آمریکایی اظهار داشت واشنگتن به دنبال ارسال پیامی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه درباره آمادگی آمریکا برای بکاربستن اقدامات تلافی جویانه بر پایه «انتخاب خود» و با «حداکثر تاثیرگذاری» است. 
ویکی لیکس در پیامی توئیتری که امروز شنبه منتشر شد، ضمن بعید دانستن چنین حمله ای نوشت: اگر جنگ سایبری مخفی قریب الوقوع آمریکا به روسیه جدی بود اول اینکه این حمله اعلام نمی شد و دوم اینکه آژانس امنیت ملی (NSA) و نه سیا، چنین حمله ای را انجام می داد.
رسانه های آمریکایی در ماه ژوئیه گذشته مدعی شدند که محققان، عوامل وابسته به روسیه را به هک کردن ایمیل های اعضایی از کمیته ملی دمکراتیک (DNC) متهم کرده اند. این ایمیل ها حاکی از همدستی مقام های این حزب در حمایت از کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا بود. 
«جاش ارنست» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هفته پیش اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا واکنش «مناسب» علیه آنچه را که حمله سایبری روسیه به نهادهای آمریکایی در آستانه انتخابات قلمداد می شود، مد نظر دارد. 
«ماریا زاخاروف» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به ادعای کاخ سفید در ارتباط با حملات هکری مسکو، چنین ادعاهایی را «مبهم و گمراه کننده» خواند.
سایت افشاگر ویکی لیکس درژوئیه 2016 نزدیک به 20 هزار ایمیل مربوط به کمیته ملی دمکرات ها را پیش از همایش این حزب بر روی اینترنت منتشر کرد.
این ایمیل ها حاکی از تمایل این حزب به نامزدی هیلاری کلینتون و در مخالفت با نامزدی «برنی سندرز» بود.
«جولیان آسانژ» موسس ویکی لیکس در 29 ژوئیه (هشتم مرداد) دراین باره به سی ان ان گفته بود: ما موارد بیشتری درخصوص کارزار انتخابات هیلاری کلینتون در اختیار داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.