قدس آنلاین- یزد :جلسه اتاق فکر دانشگاهیان یزد با حضور اعضای اتاق فکر استان با موضوع انتقال آب به استان و موانع پیش رو در دانشگاه یزد برگزار شد.

انتقال آب به استان و موانع پیش رو بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، در این جلسه که با حضور مهندس سید ابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و دکتر محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تشکیل شد، گزارشی از فعالیت های قبلی اتاق فکر، توسط دکتر محمدعلی وحدت ،رییس اتاق فکر استانی برای اعضا ارائه شد.

در ادامه مهندس اکرم فداکار، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، فعالیت های انجام شده در کانون تفکر شهر هوشمند یزد ( زیرمجموعه کارگروه ICT اتاق فکر استان یزد ) را تشریح نموده و از اقدامات مثبت انجام شده در این زمینه از جمله تشکیل (( شورای راهبردی ICT استان )) توسط استاندار یزد خبر داد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به چالش های استان در بحث انتقال آب به یزد اشاره کرد و از اعضای اتاق فکر استان خواست تا زمان آماده شدن سند آمایش استانی، در تعیین استراتژی های مناسب برای استان مشارکت و همفکری داشته باشند.

همچنین در این نشست ،موضوع لزوم انتقال آب به استان، اصلاح الگوی مصرف و رفع موانع و مشکلات بر سر راه این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست مقرر شد ضمن ادامه فعالیت های کانون تفکر شهر هوشمند یزد، با حمایت معاونت اداری مالی وزارت علوم، یک کارگروه استانی برای تهیه آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد از میزان نیاز آب و میزان مصرف آب در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، شرب و بهداشت و ... تشکیل شود.

این اطلاعات ضمن اینکه مبنای تصمیم گیری درست و دقیق در بحث آب خواهد بود، به تهیه ی جامع تر سند آمایش ملی و استانی کمک شایانی خواهد نمود.

در جلسات آتی ،سایر مسائل استانی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح شده و مورد بحث قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.