قدس آنلاین: رئیس تبلیغات اسلامی جلفا گفت: امروزه با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی نیروی کاری وارد شهر جلفا شده و با توجه به احداث شهرک‌های جدید مسکونی و در حال احداث، نیاز به ساخت مسجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

نیاز به ساخت مسجد جدید در شهر جلفا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام رامین حسینی‌خورنژاد اظهار کرد: شهر جلفا به دلیل اینک یک منطقه توریستی محسوب می‌شود از این رو افراد بومی ساکن این منطقه نیستند و یک مسجد جامع امام زمان(عج) کفایت می‌کرد.

وی ادامه داد: با احداث شهرک‌های متفاوت و سکونت افراد در این شهر، طبق قانون شهرسازی باید نزدیک هر شهرک، یک مسجد نیز احداث شود که به طور مثال برای شهرک امیرالمومنین(ع) زمینی با متراژ بالا اختصاص داده شده است که با تأمین بودجه در اسرع وقت احداث خواهد شد.

حسینی‌خورنژاد با تأکید بر اینکه با توجه به جمعیت اندک بومی شهرستان جلفا مسجد جامع جلفا قبلا بیشتر مد نظر بود، گفت: امروزه با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی نیروی کاری وارد شهر جلفا می‌شود و همچنین شهرک‌های زیادی نیز در حال احداث است، نیاز به ساخت مسجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی جلفا با بیان اینکه بحث فرهنگی مساجد بر عهده تبلیغات اسلامی بود، افزود: کارهای مجوز ساخت و احداث مسجد بر عهده اوقاف بوده که برای این امر باید منطقه آزاد ارس، اداره اوقاف و امورخیریه و تبلیغات اسلامی اقدام کنند.

وی یادآور شد: با تأمین بودجه چندین مسجد در مناطق و بخش‌های مختلف احداث خواهد شد تا نمادهای اسلامی در خود شهر جلفا پررنگ‌تر شوند.

 جلفای مرزی ارس در مرز نخجوان در استان آذربایجان‌شرقی با این که شهری شیعه‌نشین بوده و هست و در سال‌های اخیر به واسطه وجود منطقه آزاد ارس از نظر شهری رشد خوبی کرده است، اما جای خالی مساجد در جای جای این شهر به عنوان یک نماد برجسته مسلمانان محرز است.

 مسجد امام زمان(عج) واقع در شهر مرزی و شیعه‌نشین جلفا که با کشور ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است، تنها مسجد شهر به شمار می‌آید که البته به مدد وجود منطقه آزاد ارس و تبلیغات زیاد و آماده شدن زیرساخت های تجارت و صنعت و گردشگری سالانه میزبان چندمیلیونی گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

مسجد امام زمان(عج) تنها مسجد شهر مرزی و شیعه‌نشین جلفا که با ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است، با قدمت 60 سال در حال تخریب است.

با وجود شهرک‌های جدید مسکونی و با توجه به نبود تاکسی و اتوبوس در این شهر اگر کسی بخواهد از شهرک‌های جدید الاحداث جلفا برای نماز در مسجد حضور یابد باید چندین کیلومتر را طی کند و برای سالمندان این امر غیرممکن بوده و در صورت حضور باید چندین هزار تومان برای آژانس هزینه پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.