قدس آنلاین- تبریز: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر از توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی در منطقه انتقاد کرد و گفت:سعی کنیم تا ورزش را در سبد کالای خانوار قرار دهیم.

انتقاد رئیس اداره ورزش و جوانان شبستر از توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی در منطقه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن دهقان  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: وضع ورزش شهرستان شبستر در حال تحول بنیادین و عظیمی است که خوشبختانه با کمک مسئولان و همدلی شهروندان و خیرین ورزش یار شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم تا بتوانیم پتانسیل‌های ورزشی شهرستان را به جامعه ورزشی استان و کشور بشناسانیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا ورزش را در سبد کالای خانوار قرار دهیم، تصریح کرد: باید با نگاهی ویژه، ساختار ورزش را در این شهرستان بیش از پیش تقویت کنیم که در این زمینه 10 ایستگاه ورزش صبحگاهی برای شهروندان دایر شده است و درصدد هستیم اتاق فکر ورزش و جوانان را دایر کنیم.

وی با اشاره به عملکرد 6 ماهه خود در این شهرستان گفت: در شهرستان شبستر سرانه فضای ورزشی برای هر ورزشکار 1/30 متر مربع است که به نسبت و در مقایسه با دیگر شهرهای استان، رتبه برتر دارد.

دهقان از وجود 50 هیات ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: اداره ورزش و جوانان شبستر در همه ابعاد ورزش‌های همگانی و قهرمانی خوب عمل کرده است. قهرمانی کشوری در گذشته این موارد را تایید می‌کند.

وی ضمن تائید توزیع ناعادلانه امکانات ورزشی در سطح شهرستان شبستر،  گفت: شهرستان شبستر دارای 16 باب سالن چند منظوره ورزشی ، یک استخر سرپوشیده و یک ورزشگاه دارای زمین چمن می‌باشد و در این شهرستان تمام 21 باشگاه‌های فعال دارای مجوز هستند که با نظارت این اداره فعالیت می کنند، ولی از این 16 سالن ورزشی، 14 سالن در بخش مرکزی و بخش‌های صوفیان و تسوج هر کدام فقط دارای یک سالن ورزشی هستند.

رئیس اداره و رزش و جوانان شهرستان شبستر در خصوص فاصله گرفتن شبستر از جایگاه اصلی خود در گذشته گفت: حوزه ورزش شهرستان شبستر در سنوات گذشته با وجود سابقه درخشان و برخورداری از پتاسیل‌های بسیار، از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است به طوری که این منطقه با وجود شایستگی فراوان فاقد  تیم ورزشی شایسته در رقابت‌های قهرمانی و لیگ‌های برتر بود که با تلاش‌های صورت گرفته و همت ورزشکاران این امر محقق شده است.

وی اعتبارات تخصیص یافته به حوزه ورزش را ناکافی خواند و افزود: 60 درصد بانوان دارای سن بیشتر از 40، دارای پوکی استخوان هستند و این می‌طلبد با همت و تعامل مسئولان و شهروندان  و خیرین ورزشی با همت خود، ما را در امر ورزش و نشاط و شادابی جامعه یاری دهند.

دهقان از ایجاد خانه‌های ورزشی در روستاها خبر داد و گفت: در صورت واگذاری اماکنی به مساحت 50 متر مربع در روستاها، آماده‌ایم تا نسبت به تجهیز اماکن مزبور به وسایل و ورزشی اقدام کرده تا ورزش را در روستاها به ویژه حوزه بانوان گسترش دهیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر در خصوص همکاری اداره ورزش با صنایع مختلف در حوزه این شهرستان اظهار داشت: منطقه شبستربه لحاظ داشتن مراکز صنعتی و اقتصادی از مناطق برخوردار کشور محسوب می شود، که برخی از آنها به‌عنوان واحدهای اقتصادی فعال این منطقه و اسپانسر ورزش شهرستان هستند.

وی برگزای همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی شبستر در جمعه این هفته با پخش مستقیم از شبکه سه سیما و شبکه سهند را از مهم‌ترین برنامه این هفته ذکر کرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران، برگزاری ورزش صبحگاهی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و همکاران بازنشسته، شرکت در مراسم زنگ ورزش، شرکت ورزشکاران به‌صورت دسته جمعی در نماز جمعه، مسابقات ورزشی دانشجویان، دانش‌آموزان، کارمندان، کارگران، مسابقات ورزشی والیبال از عمده برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.