قدس آنلاین - یزد :در مراسمی به مناسبت روز جهانی «عصای سفید» با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان اردکان از روشندلان نخبه اردکانی تجلیل به عمل آمد.

توجه به اشتغال نابینایان امری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از یزد، هادی مقیمی در دیدار با نخبگان نابینا و کم بینای شهرستان اردکان حضور در جمع روشندلان را مایه افتخار خواند و گفت:

این نخبگان نشان داده اند هیچ معلولیتی نمی تواند به تنهایی مانع موفقیت باشد و لزوما سلامت جسمی به تنهایی ضامن موفقیت هر فرد نیست.

وی  با اشاره به این موضوع که اگر بتوانیم مشکل اشتغال این قشر از جامعه را مرتفع کنیم قدم بزرگی در مسیر توجه به رفع نیازهای جامعه برداشته ایم، افزود :مسلماً به کارگیری افراد نابینا در ادارات و بخش خصوصی بدلیل تعهد و مسئولیت پذیری بالای آنها موجب افزایش بهره وری و رضایت مندی بیشتر مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد:  توجه و رفع نیاز جامعه معلولان به ویژه کم بینایان و نابینایان فقط از مجموعه بهزیستی بر نمی آید و حتما باید همه دستگاه ها با هم افزایی و هم دلی در رفع مشکلات این قشر از جامعه تلاش کنند.

مقیمی با عنوان این مطلب که به رغم تلاش های صورت گرفته نتوانسته ایم در کشور آمار 1 درصدی نابینایی و کم بینایی را کاهش دهیم گفت: بهره‌مندی از بسترهای موجود در جامعه حق معلولان است، و باید فضاسازی مناسب برای فعالیت معلولان در شهرها مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار اردکان با تاکید بر انجام اقداماتی از سوی دستگاه های مربوطه در جهت مناسب سازی فضاهای شهری عنوان کرد: باید مکان هایی چون عابر بانک ها، ادارات، فضاهای فرهنگی و اجتماعی و مراکز بهداشتی برای حضور معلولان مناسب سازی شود.

وی با اشاره به اینکه شما نخبگان روشندل به خوبی نشان دادید که معلولیت محدودیت نیست یک شعار نیست افزود: از جامعه معلولان و رئیس بهزیستی می خواهم تا مشکلات و موارد موجود در سطح شهرستان را به مسئولان مربوطه انتقال دهند چرا که این قشر از جامعه نیز چون دیگر افراد حق زندگی در محیط عمومی را دارند.

مقیمی در پایان خاطرنشان ساخت: مطمئنا جامعه نابینایان با فکر خلاق می توانند ایده های نابی را در بیشتر زمینه ها ارائه دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان  نیز با اشاره به مسئله اشتغال  و مسکن معلولین و روشندلان گفت: امیدواریم با همت فرماندار ی شهرستان اقدامات لازم برای تحویل هر چه زودتر مسکن معلولین صورت گیرد.

دکتر «امیرولی عضدزاده» از استفاده ی 207 نابینا و کم بینا در شهرستان اردکان از خدمات بهزیستی خبر داد و افزود: حدود 10 درصد از  جامعه روشندلان  شهرستان دارای تحصیلات عالیه (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ) هستند که بیشترین دغدغه آنها اشتغال می باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.