تحولات لبنان و فلسطین

قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی: نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر هستیم تا شهرستان های قوچان و درگز به خراسان شمالی ملحق شود و مسئولان باید در محقق شدن این امر تلاش کنند.

مسئولان برای الحاق قوچان و درگز به خراسان شمالی تلاش کنند

هادی قوامی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: با الحاق این شهرستان ها به خراسان شمالی، گامی موثر در توسعه اقتصادی این استان برداشته می شود.

وی افزود: بهترین حالت در تقسیم جغرافیایی مناطق این است که شهرهای قوچان، درگز، جوین و جغتای جزو محدوده جغرافیایی خراسان شمالی باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان ارشد این استان و نمایندگان باید تلاش کنند تا این امر مهم سریع تر به انجام برسد و مردم این منطقه از مزایای آن منتفع شوند.

قوامی اظهار داشت: در صورت تحقق این امر، خراسان شمالی می تواند در مسیر حرکت به سمت توسعه و آبادانی شتاب گیرد.

وی با اشاره به اینکه این استان اکنون گذر مرزی ندارد گفت: این استان مرزی پیگیر بازگشایی مرز پرسه بوده است اما کشور ترکمستان تمایل و رغبتی برای بازگشایی این گذر مرزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر شهرستان قوچان به خراسان شمالی ملحق شود، مرز باجگیران می تواند به منطقه آزاد تجاری بدل شده و اقتصاد این استان را متحول سازد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز باجگیران کوتاه ترین فاصله را تا شهر عشق آباد دارد و باید پیگیر باشیم تا مراودات تجاری از طریق این گذر مرزی رونق گیرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای پروژه راه سازی در مرز ترکمنستان اظهار داشت: این راه ترانزیتی به طول 30 کیلومتر از عشق آباد تا باجگیران اجرا شده است و از باجگیران تا شهر قوچان نیز به طول 95 کیلومتر در حال بهره برداری است.

قوامی تصریح کرد: ادامه این پروژه راهسازی برای ایجاد مسیر ترانزیتی از قوچان در حال اجرا است و قرار است درامتداد، شهرهای چکنه، بام، جاجرم و سنخواست را به هم اتصال داده و تا مرز ترکیه ادامه داشته باشد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای این پروژه منظور شده است و اجرای کارها رشد قابل قبولی دارد.

وی گفت: تا کنون 20 کیلومتر از طول 90 کیلومتری قطعه جاجرم- میامی آسفالت شده است واجرای 70 کیلومتر باقی مانده از این مسیر نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان نیز قول های مساعدی برای تزریق اعتبار به این پروژه راهسازی داده شده و امید است اجرای آن بتواند به عنوان یک زیر ساخت، استان را در حرکت در مسیر توسعه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.