به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: فروش ۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با سود ۱۷ درصد برای تامین اعتبار خط دوم قطار شهری تبریز آغاز شده و درصورت پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال خط یک قطار شهری به صورت کامل به بهرهبرداری خواهد رسید ولی دولت تاکنون بخشی از سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت کرده است.
وی تاکید کرد: با ایجاد سازگار مناسب برای تخصیص بودجه برای موارد اولویتدار و آموزش ۳ هزار ساعتی برای کارکنان به دنبال افزایش بهرهوری و تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری تبریز هستیم.
شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر افزایش همکاری بانکها برای اجرای طرحهای پایلوت در شهر تبریز گفت: بر اساس توافقنامهای که بین استانداری آذربایجانشرقی، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تبریز به عمل آمده بود مقرر شده بود به صورت آزمایشی برای ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تبریز با اعطای تسهیلات و امتیازات اقداماتی انجام شود ولی با وجود اعطای امتیازاتی مانند رایگان بودن عوارض ساخت و ساز بدلیل پرداخت نکردن تسهیلات بانکی این طرح عملیاتی کامل نشده است.
وی یادآور شد: برای مسیرگشایی در ۶۳ نقطه شهر تبریز بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است و نمیتوان به صورت کامل تمام آنها را اجرا کرد بنابراین به دنبال اولویت بندی و پرداخت ۵۰ درصد غیرنقدی برای تملک مسیرگشاییها هستیم.
شهردار تبریز تصریح کرد: صرفهجویی در هزینهها، به موقع خرد کردن، به جا خرج کردن خرید وسائل با کیفیت و استفاده از ظرفیتهای داخلی موجب شده که ۳۰ درصد در هزینهها صرفهجویی کنیم.
نظر شما