قدس آنلاین - یزد : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از نصب ۸۰۰ کیلووات سامانه فتوولتائیک در استان یزد و استقبال برای سرمایه گذاری نصب سامانه خورشیدی با ظرفیت تولید بالا خبر داد

دولت از سرمایه گذاران احداث نیروگاه های خورشیدی حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،محمدرضا صحتی از خورشید به عنوان پاک ترین و نامحدودترین انرژی موجود در عالم یاد کرد و با ذکر اینکه در یزد؛ به طور متوسط ۳۳۰ روز آفتابی داریم ، افزود: استقبال سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه خورشیدی در بخش کلان به میزان ۶۵۰مگاوات مگاوات موافقت شده و درحال حاضر در بخش های با توان تولید کم ۸۰۰ کیلو وات قدرت نصب شده داریم.

   وی افزود: دولت سالانه احداث ۲۰۰۰ مگاوات انرژی برق از طریق انرژی های تجدید پذیر را در برنامه دارد.

 این مسئول با اشاره به اینکه سیاست حمایتی دولت در خرید برق نیروگاههای خورشیدی زیر ۲۰ کیلووات ؛ به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰۰ ریال است، تصریح کرد: به طور متوسط برق را به قیمت ۵۰۰ ریال می فروشیم اما برای خرید آن ، پرداخت ما به التفاوت ۷۵۰۰ ریال رقم مناسب و بسیار خوبی است.

 وی خرید قدرت تولیدی از ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات را ۷۰۰۰ریال اعلام کرد و گفت: حمایت دولت از تولید برق با انرژی های تجدید پذیر به دلیل پاک بودن این انرژی الهی است زیرا بر خلاف سوخت های فسیلی ، تاثیر منفی بر محیط زیست نخواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق  افزود : در حال حاضر اقدامات اولیه نصب سامانه خورشیدی برای ۵۰۰مددجوی کمیته امداد امام خمینی انجام شده است.

                                                     

مددجوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.