یهودی‌ها مسئول همه جنگ‌های جهان هستند. مل گیبسون در این باره توضیح داده: «مأمور پلیس به صورت غیرقانونی حرف‌های مرا ضبط کرد و هرگز هم برای این کار تحت تعقیب واقع نشد.

مل گیبسون:یهودی ها مسئول همه جنگ‌های جهان هستند

- مصائب مسیح به کارگردانی مل گیبسون به عنوان یکی از پربیننده‌ترین، بحث برانگیزترین و پرمنفعت‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود؛ فیلمی که در آن به رنج‌های حضرت مسیح (ع) در دوازده ساعت پایانی عمر این پیامبر اشاره می‌شود. فیلم به خاطر مسئول نشان دادن یهودیان در به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح با اعتراض محافل و گروه‌های یهودی مواجه شد تا جایی که آنها به دادگاه شکایت و تلاش کردند از اکران آن جلوگیری کنند، اما فیلم با اعمال تغییراتی مختصر اکران شد. همین مسائل سبب شد مل گیبسون به عنوان فیلمسازی ضدیهود شناخته شود. مجموعه اظهارنظرها و اعتقادات او سبب شده از وی به عنوان سینماگری اخلاق‌گرا و مذهبی در امریکا یاد شود.

گیبسون در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که توطئه‌ای علیه او شکل گرفته تا مدت 10 سال او را در سینما بایکوت کنند. او به ماجراهایی که سال ۲۰۰۶ علیه‌اش به راه افتاد اشاره کرده است که در پی خبر دستگیری‌اش توسط پلیس موجی علیه او در رسانه‌ها ایجاد شد که می‌کوشید شخصیت او را زیر سوال ببرد. در آن سال او به خاطر رانندگی تحت تأثیر الکل بازداشت شد و طبق اظهارات پلیس هنگام بازداشت مطالب متعددی را علیه یهودی‌ها مطرح کرد که از جمله آنها این بود که گفته بود معتقد است یهودی‌ها مسئول همه جنگ‌های جهان هستند. مل گیبسون در این باره توضیح داده: «مأمور پلیس به صورت غیرقانونی حرف‌های مرا ضبط کرد و هرگز هم برای این کار تحت تعقیب واقع نشد و آنها این حرف‌ها را که در حالت ناهوشیار از من ضبط شده بود منتشر کردند تا از این ماجرا کسب سود کنند و این منصفانه نیست. من می‌دانم که هستم و می‌دانم نباید به خودم اجازه بدهم دچار فروپاشی عصبی بشوم. هرگز چنین اجازه‌ای به خودم نمی‌دهم.»

مل گیبسون تعدادی از بهترین آثار تاریخ سینما را ساخته و اظهارنظر تازه او درباره بایکوتش در سینمای امریکا به مدت 10 سال قابل تأمل به نظر می‌رسد. بایکوت سینماگرانی که علیه یهودیان موضع گرفته یا فیلم ساخته‌اند بی‌سابقه نیست. مارلون براندو، بازیگر فقید امریکایی نیز دوره‌ای طولانی به دلیل اعتراض به سلطه یهودیان بر هالیوود با بایکوت مواجه شده بود. 

منبع: مشرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.