قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از وجود ۱۷ هزار و ۸۰۵ بی‌سواد در استان خبر داد و گفت: برنامه ریزی برای شناسایی، پالایش و سوادآموزی ۱۰ هزار نفر از این افراد تا پایان دی ماه صورت می پذیرد.

شناسایی و پالایش ۱۰ هزار بی سواد مازندرانی

داود تقی ‌نیا در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه بی‌سواد مطلق به افرادی می‌گویند که مدرک سوم ابتدایی را ندارند، افزود: در ۵ سال اخیر ۳۵ هزار و۷۶  نفر باسواد شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۶۹۸ نفر در راستی‌آزمایی از گروه بی‌سوادان خارج شدند، اضافه نمود:از ۱۷ هزار بیسواد گزارش شده، ۱۱ هزار و ۳۴۴ نفر روستایی و ۶۴۶۱ نفر شهری هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران  با بیان اینکه اغلب بی‌سوادان مازندرانی را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مخاطبان بی‌سواد ما افراد بزرگسالی هستند که از قشر آسیب‌پذیر جامعه محسوب می‌شوند.

تقی نیا با اعلام اینکه امسال ۱۰ هزار بی‌سواد مازندرانی باید باسواد شوند، ادامه داد: تاکنون ۲۲۹۷ نفر زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند و این فرصت سوادآموزی تا دی ماه امسال تعیین شد.

وی در پایان خواستار همکاری دستگاه های دیگر شد و گفت: در این راه نیازمند بهره مندی از ظرفیت های برون سازمانی از جمله فرمانداران، بخشداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و بهورزان در جهت شناسایی افراد بی سواد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.