قدس آنلاین- بیرجند: رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از پیگیری برای ساخت مدرسه اوتیسم در مرکز استان خبر داد و افزود: این مدرسه در مرکز استان احداث می‌شود.

مدرسه اوتیسم در مرکز استان خراسان جنوبی  احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید علی‌اکبر محمدی ظهر امروز در نشست تخصصی برنامه تلفیقی- فراگیر دانش آموزان با نیازهای ویژه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 700 مربی و کادر اداری و توانبخشی به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات ارائه می‌کنند  اظهارداشت: کمبود نیروی متخصص یکی از چالشهایی است که در بحث آموزش به این دانش آموزان داریم که با توجه به ردیف استخدامی که دولت تعیین می کند جوابگو نیست.

محمدی همچنین با بیان اینکه سال گذشته به 150 دانش آموز بی‌بضاعت عینک و سمعک اهدا شد گفت: برخی از این دانش آموزان که نیاز به کاشت هلزون داشتند کمک کردیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی از هزینه کرد ۸۴ میلیون تومان برای تعداد ۸۶ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان خبر داد و گفت: این مبالغ در مورادی همچون خرید تجهیزات توانبخشی، کاشت حلزون و خرید تبلت ویژه کودکان کم‌بینا هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت 36 مرکز آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 3 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در در این مراکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

محمدی با بیان این مطلب که تعداد یک هزار و 350 دانش آموز استان دچار مشکلات جسمی از جمله بینایی و شنوایی، حرکتی، مشکلات ذهنی و اوتیسم هستند اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا یک هزار و 200 دانش آموز دیگر که دچار معلولیت‌های جسمی و حرکتی و آسیب دیدگی بینایی و شنوایی هستند در مدارس عادی تحصیل کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 39 دانش آموز دیرآموز در مرکز استان گفت: تلاش می‌شود تا در سالهای آینده به این دانش آموزان هم خدمات ارائه داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.