قدس آنلاین: قرآنی بودن را اختیار کردن سپر مصونیت از گزند رهزنان سعادت، آرام و قرار یافتن در صراط مستقیم دانست.

قرآن سپر مصون کننده از گزند رهزنان است

به گزارش قدس آنلاین، محمود مهرمحمدی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجوبان سراسر کشور، اظهار کرد: قرآن تنها ریسمان قابل اعتماد اتصال انسان به آسمان است؛ قرآنی بودن دل سپردن به دریای معنا و معرفت زلال و ملاک ها و میزان های غیرقابل تشکیک برای تمیز حق از باطل است که متصل به اراده حضرت دوست است و لذا جز شفا و رحمت برای اهل ایمان به بار نمی آورد.

وی قرآنی بودن را  اختیار کردن سپر مصونیت از گزند رهزنان سعادت، آرام و قرار یافتن در صراط مستقیم و همچنین دست یابی به قدرت و ظرفیت عاملیت در رواج همه فضائل، خوبی و پاکی در میان ابناء بشر را از تاثیرات قرآنی بودن خواند و گفت: چه لطف و هدیه ای ارزشمندتر از قرآن در حق انسان خاکی برای راهبری نیات، هدایت افکار و جهت دادن به اعمال انسان ها است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور جوانی و دانشجوی را دوره ای طلایی برای توجه و اهتمام به قرآن دانست و تصریح کرد: جوانان و دانشجویان چون سبکباران راحت تر و بهتر می توانند به پرواز درآیند و اوج گیرند.

مهرمحمدی تصریح کرد: خداوند با نعمت وحی،  نعمت فطرت و نعمت عقل حجت را بر انسان جهول و کفور تمام کرده است، این انسان است که باید شکر قرار گرفتن در مسند احسن تقویم (لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم)  را به جا آورده و فرصت را برای نیل به مرتبه هدایت اقوم (ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم) مغتنم شمارد و ناسپاسانه در مسیر اسفل سافلین قرار نگیرد که همان عذاب شدید است.

وی با اشاره به قرائت ها و تفاسیر سطحی دلبخواه و مشکوک به آمیختگی با قدرت و منافع فردی و گروهی و مصادره به مطلوب کردن مضامین قرآنی خاطرنشان کرد: ثمره این راه جز ضلالت نیست باید به خدای عز و جل پناه برد، قرآن البته "هدی للمتقین" است و خود فرموده که  "لا یزید الظالمین الا خسارا".  برای مصونیت از این آفت و ابتلاء مهلک باید دست در دست مطهرون گذارد  که در راس آن ها ائمه هدی علیهم السلام قرار دارند"انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی".

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در پایان با قدردانی از مجاهدت های عاشقانه کثیری از دلدادگان به قرآن و اهل بیت در مسیر برگزاری جشنواره و تشکر از معاون فرهنگی دانشگاه و مدیریت خراسان رضوی، افزود: این عرایض فرصتی بود تا  مراتب اخلاص خود را به یکان یکان شما عزیزان در این جمع قرآنی ابراز کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.