عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،با انتقاد از واردات قطعات بی کیفیت خودرو از کشور چین و مالزی،گفت:حجم واردات قطعات خودروهای تولید داخل از چین به قدری زیاد است که می توان خودروهایی مانند پراید را خودروی چینی نامید.

اشباع بازار از قطعات و خودروهای بی کیفیت مالزیایی و چینی/ گوش مسولان به تذکرهای پی در پی بدهکار نیست

نادرقاضی پور درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از واردات بسیار زیاد قطعات خودرو از کشور چین و مالزی، گفت:حجم واردات این قطعات به قدری زیاد است که اجازه تولید به نوع داخلی آن داده نمی شود.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای با بیان اینکه کیفیت قطعات وارداتی بسیار پایین تر از نوع مشابه تولید داخل آن است، افزود:دولت باید درمقابل واردات قطعات بی کیفیت پاسخگو باشد.

تذکر به وزارت صنعت برای واردات قطعات بی کیفیت خودرو

وی با تاکید براینکه بارها درخصوص واردات قطعات بی کیفیت خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت تذکر داده ایم، تصریح کرد:بی توجهی به این تذکرها تبعات بسیاری ازجمله افزایش تصادفات را درپی خواهد داشت.

قاضی پور با بیان اینکه باید سرمایه ملی درجیب تولیدکننده داخلی باشد، گفت:درحال حاضر بسیاری از شرکت ها برای هزینه کمتر اقدام به واردات قطعات بی کیفیت چینی می کنند که این موضوع صنعت خودرو کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

بدهی خودروسازان به قطعه سازان باید هرچه سریع تر پرداخت شود

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید براینکه بدهی خودروسازان به قطعه سازان باید هرچه سریع تر پرداخت شود، تصریح کرد:خودروسازان به جای پرداخت بدهی خود به قطعه سازان، اقدام به واردات قطعات بی کیفیت می کنند که این مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد:حجم و تنوع واردات قطعات خودروهای تولید داخل از چین آنقدر گسترده است که شاید خودروهایی مثل پراید را بتوان خودروی چینی نامید.

قاضی پور با اشاره به حجم بالای واردات خودروهای چینی به کشور، تاکید کرد:کشور چین به علت کیفیت پایین این خودروها از آن ها استفاده حداقلی می کند؛ اما در کشور ما آزادانه اجازه واردات دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:باید با جدیت هرچه بیشتر درمقابل واردات قطعات و همچنین خودروی بی کیفیت ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.