قدس آنلاین: دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌‍شود در دهه پایانی صفر امسال تعداد زائران پیاده حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش یابد.

افزایش ۲۵ درصدی زائران پیاده مشهد در دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارع‌صفت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: سال گذشته مشهد میزبان حدود ۲۵۰ هزار زائر پیاده بود که پیش‌بینی می‌شود این تعداد امسال به ۳۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود: مشهد به دلیل سابقه میزبانی و فعالیت‌های گسترده در حوزه خدمت رسانی به زائران پیاده و مسافران تجارب و فعالیت‌های خود را منسجم‌تر و دقیق‌تر دنبال می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ستاد خدمات سفر استان به طور ویژه برای پذیرایی و میزبانی بهتر از زائران در ایام یاد شده تشکیل شده و در قالب کمیته‌های ۱۲ گانه پیش بینی ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بهتر از گذشته انجام شده است.

زارع صفت با بیان اینکه تمام مسیرهای تردد زائران پیاده به ۲ بخش مسیرهای اصلی و فرعی تقسیم‌بندی شده است، تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان نیز برنامه ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات به زائران را انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: در این راستا ۱۳۰ موکب و ایستگاه صلواتی برای ارائه خدمات به زائران پیاده در مسیرها و مبادی ورودی زائران به این استان فعال می‌شود.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در مبادی ورودی مشهد نیز ایستگاه‌های ارائه خدمت درنظر گرفته شده و در داخل شهر هم برای اقامت، اطلاع‌رسانی، تأمین مایحتاج و خدمات فرهنگی زائران برنامه‌ریزی شده است.

زارع‌صفت خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مجموع مسافران ورودی به مشهد در دهه آخر ماه صفر حدود سه و نیم میلیون نفر باشد.
وی بیان کرد: به منظور تأمین مکان اقامت این تعداد مسافر در بخش اقامتگاه‌های رسمی ظرفیت اقامت ۲۱۰ هزار نفر آماده شده است، علاوه بر آن مجموعه‌های مردمی، اوقاف و حسینیه‌ها نیز آماده ارائه خدمت به مسافران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.