عباس صادقزاده در کارگاه آموزشی اصول و فنون مشاوره تلفنی اظهار داشت: این کارگاه با حضور کارشناسان استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی برگزار شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان افزایش توانایی افراد حاضر در کارگاه از طریق انتقال دانش، آگاهی و تجربه را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و گفت: فضای مجازی، توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما را دستخوش بسیاری از تغییرات قرار داده است که مدیریت همراه با دانش و آگاهی میتواند راه حل و تعدیل کننده این شرایط باشد.
صادقزاده بیان داشت: افراد در مشاوره حضوری یا تلفنی نگرانند از اینکه دچار آسیب اجتماعی نشوند و به دنبال راهکاری برای حل مسئله اجتماعی خود هستند و مشاوران میتوانند با دانش و علم روز خدمات تخصصی لازم را در راستای نجات و سلامت جامعه که یکی از اهداف سازمانی است؛ ارائه دهند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خطاب به مشاوران تصریح کرد: اگر دانش جدید را نداشته باشید پاسخ منطقی و درستی را نمی توانید به مراجعه کنندگان دهید.
صادقزاده با اشاره به اینکه افراد برگزارکننده این دورهها صاحب تجربه و از شرایط فعلی جامعه به خوبی آگاهند؛ گفت: در این دورهها میتوان روش هایی را در راستای خدمت تخصصی در ارائه پاسخگویی مناسب و منطقی به جمعیت مخاطب آموخت.
وی افزود: با وجود اینکه در جامعه امروز مراکز مشاوره نسبت به گذشته افزایش یافتند اما متاسفانه تلاش برای کسب دانش روز و تجارب به خوبی رخ نمیدهد و پاسخهایی که به مراجعین ارائه میشود پاسخهای قابل قبول و گرهگشایی نیست.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد فضایی مناسب بتوانیم با تلاش از مسیرهایی چون مطالعه، کسب تجربه، حضور در مراکز متعدد، دریافت اطلاعات، آموزشهای نوین و بازسازی اطلاعات توان خود را در پاسخگویی منطقی و حل مشکلات افراد مراجعهکننده ارائه دهیم.
وی از وجود ۸۹ مرکز مشاوره دولتی و غیر دولتی در استان کرمان خبرداد و گفت: تعداد خدمتگیرندگان مراکز مشاوره حضوری در شش ماهه نخست سالجاری ۱۹هزار و ۵۱۶ نفر بوده است.
صادقزاده خاطرنشان کرد: مرکز مشاورهای تلفنی ۱۴۸۰ با داشتن هفت کابین و ۲۱ خط در شش ماهه نخست سالجاری به ۲ هزار و ۴۳۶ نفر در حوزه مشاوره و روانشناختی خدمت کرده است.
نظر شما