تحولات منطقه

قیمت انواع محصولات لبنی در بازار درحالی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که هیچ‌گونه اطلاع قبلی برای این افزایش قیمت در روزهای اخیر اعلام نشده است.

زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش میزان، بازار برخی از لبنیات موجود در بازار مدتی است که با افزایش قیمت نسبی درحالی به کار خود ادامه می‌دهد که در برخی محصولات چون دوغ افزایش قیمت تا ۵۰۰ تومان دیده می‌شود.  

همچنین این افزایش قیمت در انواع شیربطری بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ و شیرهای نایلونی ۱۰۰ تومان در حالی است که هیچ‌گونه افزایش قیمتی از سوی رسانه ها برای قیمت شیر اعلام نشده است.  

لازم به‌ذکر است که این افزایش قیمت در دیگر محصولات لبنی از جمله ماست های کم‌چرب و پرچرب بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان، کره‌های گیاهی و حیوانی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان و پنیرهای کم‌چرب و پرچرب بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ تومان به چشم می‌خورد.

یکی از فروشندگان محصولات لبنی در خصوص افزایش قیمت انواع لبنیات در بازار گفت: با این که توقع افزایش قیمت محصولات لبنی نبود اما این افزایش در بیشتر محصولات لبنی از جمله شیر، دوغ، ماست، کره، پنیر در اکثر برندهای موجود در بازار دیده می‌شود.
 
وی افزود: در بین محصولات لبنی قیمت دوغ بیشترین افزایش قیمت را داشته و در برخی از مارک‌ها بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان دیده می‌شود.

درحالی افزایش قیمت در اکثر محصولات لبنی به چشم می‌خورد که علی رجبی رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات در اوایل سال جاری در گفت‌وگو با میزان احتمال افزایش قیمت لبنیات را بسیار کم دانست وگفت: اگر قیمت ها افزایش پیدا کند در حد یک تا دو درصد خواهد بود و افزایش چشمگیر قیمت بعید است.  

رجبی با اشاره به ثبات قیمت حامل های انرژی و قیمت مواد اولیه و قیمت ارز این پیش‌بینی را کرده بود اما اعلام کرد، با توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران، شاید قیمت لبنیات اندکی افزایش پیدا کند که با توجه به اینکه بازار کشش ندارد این موضوع منتفی می شود.  
 
با این تفاسیر افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار درحالی رخ داده است که هیچ‌گونه اطلاع قبلی در این رابطه به مردم داده نشده و حال باید دید دلیل این افزایش قیمت در بازار چه بوده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز و بازنشسته ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
    0 0
    با عنایت به اینکه دولت خودش بانی و باعث افزایش قیمت کلا ها و خدمات است و از طرفی دیگر مردم قدرت خرید ندارند و لذا خود بخود نوعی تحریم نخریدن لبنیات در جامعه اتفاق می افتد .