قدس آنلاین: بجنورد-کبری علی آبادی:مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون ۲۲ هزار هکتار از زمین هایی کشاورزی در این استان به شیوه نوین آبیاری می شود.

۲۲۰۰۰هکتار از زمین هایی کشاورزی خراسان شمالی به شیوه نوین آبیاری می شود

بهروز عربی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده، ۵۰ هزار هکتار از عرصه های کشاورزی دراین استان مستعد اجرای سیستم های آبیاری نوین است.

وی افزود: در سفر رهبری به استان اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های آبیاری نوین مصوب شد و نا کنون ۱۲ میلیارد تومان از این رقم به دست رسیده است.

عربی با بیان اینکه تزریق باقی اعتبارات از محل سفر معظم له در دست پیگیری است اظهار داشت: اجرای سیستم های نوین آبیاری در هر هکتار از زمین های کشاورزی به طور میانگین سه و نیم میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که بخش بسیار عمده ای از این رقم را دولت پرداخت می کند.

وی خاطرنشان کرد: با تزریق ۴۸ میلیارد تومان دیگر و تحقق تعهدات دولت هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین تجهیز می شود.

مدیر آب و خاک  سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: از محل منابع تملک نیز ثرار است ۳۸ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان اعتبار به طرح های سیستم آبیاری نوین تزریق شود که از این رقم چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان به صورت اسناد خزانه و مابقی نقدی پرداخت می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.