قدس آنلاین- بجنورد: محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی ۲۴ آبان ماه روز کتاب وکتابخوانی را تبریک گفت.

پیام استاندار خراسان شمالی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

کتاب مادر تمدن ها و عصاره فرهنگ هاست ،انسان با پدید آوردن کتاب درس های بیشماری آموخته و در محیط بشری منتشر ساخته و بدین گونه روز به روز گنجینه ثروت بشری غنای بیشتری یافته است.

کتاب یکی از زیباترین و مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگی است به گونه ای  که تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده و می توان فرهیختگی اقوام را با آن سنجید.

مفتخریم به اینکه اسلام  دین اندیشه و معرفت ودین دانش و کتاب و معنویت است و خداوند متعال معجزه ی ابدی آخرین فرستاده اش را کتاب قرار داده ،کتابی که سرآمد همه  کتاب هاست.

بدون تردید کتاب نقش والا و سازنده ای در پیرایش فرهنگ از زواید زیان آور و گسترش فرهنگ پاکی و خلوص در همه ی سطوح و برای تمامی اقشار جامعه  دارد،به همین منظور متولیان امور فرهنگی بایستی به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در کشور توجه ویژه ای داشته باشند.

اینجانب روز کتاب وکتابخوانی را به همه دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه ،قلم ،چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم با افزایش فضاهای کتابخانه ای در استان شاهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی  وافزایش دانش و آگاهی در بین مردم استان بویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.