ساری – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از اختصاص۳۰میلیارد ریال برای اصلاح شبکه های آب در مازندران خبر داد.

شبکه های آب مازندران اصلاح می شود

ذبیح‌الله ذاکری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: از مجموع ۷۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در مازندران، ۱۵۰۰ کیلومتر آن فرسوده بوده و نیازمند ۳هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح می باشد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب ساری در زمینی حدود ۱۰ هکتار درحال احداث است، اضافه نمود: این تصفیه خانه دارای چهار مدول است که مدول اول آن در بهار ۹۱  به بهره برداری رسید و هر مدول برای شدت جریان متوسط ۲۴ هزار متر مکعب در روز و برای جمعیت ۱۰۵هزار  نفر طراحی گردید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه فرایند تصفیه خانه، تصفیه بیولوژیکی به روش لجن فعال MLE با قابلیت حذف نیتروژن است، اضافه نمود: کیفیت پساب حاصل از فرایند در نظر گرفته شده مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست برای تخلیه به آبهای سطحی می باشد.

ذاکری ادامه داد: عملیات احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری با پیشرفت خوبی در حال اجراست و بخش اعظمی از ساختمان این پروژه ساخته شده است.

وی از تصویب و اجرای طرح جامع منابع تامین آب در مازندران خبر داد و گفت: مطالعات این طرح پایان یافته و در مرحله اجرای عملیات عمرانی می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران از تصویب اعتبار ۲۶۵ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی به‌ منظور ساماندهی و اجرای شبکه آب و فاضلاب در شهرهای محمودآباد، رامسر، تنکابن، قائم‌شهر و آمل خبر داد و تاکید نمود: تلاش می کنیم نُرم ساماندهی شبکه فاضلاب استان را در برنامه ششم به ۵۵ درصد برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.