مشهد- امام جمعه مشهد پذیرش ولایت بدون اعتقاد به مقابله با آمریکا را شیعه گری مامونی دانست و گفت:‌ این گروه از افراد جامعه پیش از آنکه شیعه انگلیسی باشند شیعه مامونی هستند.

پذیرش ولایت بدون اعتقاد به مقابله با آمریکا شیعه گری مامونی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: گاهی برخی عناصر در یک خط موضعگیری برابر ولایت قرار می‌ گیرند و زمانی که قرار است مورد بازخواست قرار گیرند برخی به سابقه آنان رجوع می کنند و می ‌گویند که این افراد برای انقلاب فداکاری کرده و شکنجه شده اند و افرادی با این سابقه چطور می توانند از صفحه انقلاب حذف شوند.

وی با اشاره به اینکه در همه انقلابها مساله ریزش و رویش وجود داشته و دارد، افزود: افرادی که یک روز در رکاب پیامبر اسلام(ص) جنگیدند روزی دیگر در مقابل امام علی(ع) شمشیر کشیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری دوران زندگی امام رضا(ع) را نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) به لحاظ آموزه های سیاسی پربارتر دانست و بیان کرد:‌ سیره سیاسی حضرت رضا(ع) مبین خط حرکتی ما در برابر فتنه دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: مامون عباسی می خواست ائمه و خلافت را در هم ادغام کند و با تصاحب هر دو مقام، ‌ از منظر اهل سنت به عنوان خلیفه و از منظر شیعیان به عنوان امام پذیرفته شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مامون عباسی امام رضا(ع) را به بهانه واگذاری خلافت از مدینه به توس آورد تا پس از قبولی خلافت از سوی امام، وی ولیعد آن حضرت شود و سپس با کشتن امام هم خلافت و هم امامت را یکجا تصاحب نماید و این در واقع شیعه گری مامون عباسی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.