با حضور وزیر علوم ، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا تفاهمنامه همکاری علمی امضا کردند.

تفاهمنامه همکاری علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از وزارت علوم، با حضور دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه بولونیا در شمال ایتالیا تفاهم نامه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو امضا کردند.

این تفاهم نامه در مراسمی در دانشگاه بولونیا که یکی از پنج دانشگاه مهم ایتالیا و قدیمی ترین دانشگاه در اروپا محسوب می شود، توسط دکترسید جواد میر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرانچسکو اوبرتینی رئیس دانشگاه بولونیا برای همکاری های آموزشی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه به امضا رسید.  

رئیس دانشگاه بولونیا اظهار داشت: با توجه به توانمندی های دانشگاه های ایران و علاقه طرفین بر ادامه همکاری ها، اراده ما بر گسترش همکاری های موجود دانشگاهی با ایران به ویژه در بخش های پزشکی، مهندسی و دامپزشکی است.  

دکتر فرهادی نیز گفت: ایران با تمدن عظیم و باستانی خود همواره در طول تاریخ مهد علم بوده و دانشمندان و فرهیختگان تاریخ کهن آن همچون ابن سینا، حکیم رازی و فارابی کمک های موثری را در بسیاری از زمینه های علمی از جمله ریاضی، فلسفه، نجوم، شیمی و غیره به عمل آوردند.  

وی به چارچوب همکاری های دوجانبه ایران و ایتالیا اشاره کرد و افزود: علاوه بر تشکیل اولین کمیته مشترک علمی و فناوری دو کشور در تهران، درحال حاضر برنامه مشترکی موسوم به 'پیترو دلا واله' با ۶ پروژه مشترک تعریف شده است. ایران در حال حاضر در بسیاری از پروژه های علمی کوچک با ایتالیا همکاری می کند که امیدواریم این همکاری های علمی و تحقیقاتی وارد مرحله عملی جدیدتری شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.