بیرجند- استاندارخراسان جنوبی گفت: باید با بکارگیری روش های تشویقی ومناسب مردم را به نوسازی و مشارکت در اجرای طرح های مصوب در این ستاد ترغیب کرد.

باید از مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده شهری استفاده کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ سیدعلی اکبر پرویزی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی با تاکید بر استفاده از مشارکت های مردمی در این زمینه، گفت: تجربه نشان داده است هرکجا از ظرفیت مردمی استفاده شده به توفیقات مورد نظردست یافته ایم، از اینرو باید از مشارکت مردم در نوسازی بافت های فرسوده شهری استفاده لازم صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه شناسایی سایر شهرهایی که دارای بافت فرسوده هستند باید در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد، گفت: باید با بکارگیری روش های تشویقی ومناسب مردم را به نوسازی و مشارکت در اجرای طرح های مصوب در این ستاد ترغیب نمود.

وی با بیان اینکه انجام امور منوط به در اختیار داشتن اعتبار به صورت صرف نیست، افزود: مسئولین ذی ربط در کنار اعتبارات باید از ظرفیت های قانونی و سیاست هایی که می توانند در بخش های مختلف قانونی بکار گیرند برای اجرای هرچه بهتر امور در این زمینه استفاده کنند.

استاندارخراسان جنوبی  با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید تسهیل گر باشند، گفت: هم افزایی و همکاری بین بخشی ظرفیت بسیار بزرگی است که باید از سوی مدیران و مسئولین ذی ربط بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

پرویزی، به محدود بودن منابع مالی دولت اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی و ساکنینی که دارای تمکن مالی هستند می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده و راهشگا باشد.

وی با بیان اینکه تصمیمات این شورا باید هرچه سریعتر اجرایی شوند، افزود: دستگاه های متولی در خصوص ارائه خدمات رو و زیربنایی باید همکاری و مساعدت لازم را صورت دهند تا طرح های مصوب به خوبی به مرحله اجرا گذاشته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.