بیرجند- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت امسال بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان در بافت های ناکارآمد شهری استان سرمایه گذاری شده است که از این میزان ۷۱ درصد توسط دستگاه ها و ۲۹ درصد نیز از محل اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بوده است.

۶۸ میلیارد تومان در بافت های ناکارآمد شهری خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد

به گزارش  خبرنگار قدس آنلاین  مهدی جعفری عصر دوشنبه  در ستاد باز آفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون در راستای پروژه هایی که در سطح استان در خصوص مدرسه، پارک، سالن ورزشی و غیره انجام شده است اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع محلات هدف شهرستان بیرجند ۸۷۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری شناسایی شده است افزود: از این میزان ۲۲۵ هکتار سکونت گاه های غیر رسمی و ۲۳۰ هکتار اراضی نابسامان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین از تعداد بافت ناکارآمد  ۴۴ هکتار بافت تاریخی است بیان کرد: حدود یک چهارم مساحت شهرستان بیرجند جزو بافت های ناکارآمد شهری است.

جعفری با بیان اینکه علاوه بر شهرستان بیرجند ۶ شهرستان دیگر در خراسان جنوبی دارای بافت های فرسوده و تاریخی هستند تصریح کرد: این شهرستان ها جزو برنامه های هدف ستاد بازآفرینی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مساحت این شهر ها ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار است خاطرنشان کرد: از این میزان یک هزار و ۲۷۱ هکتار محلات هدف طرح بازآفرینی شهری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال حدود ۳ میلیارد تومان پروژه در محلات هدف بیرجند تعریف شده است یادآور شد: در این راستا شهردای نیز برای رونق ساخت و ساز در این محلات مشوق هایی را در نظر گرفته است.

جعفری اظهار داشت: در مجموع امسال بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان در بافت های نارکارآمد شهری استان سرمایه گذاری شده است که از این میزان ۷۱ درصد توسط دستگاه ها و ۲۹ درصد نیز اعتبارات شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بوده است.

وی به اقدامات انجام شده در ستاد بازآفرینی شهری استان طی ۹ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: برگزار مستمر جلسات ستاد در شهرستان ها، افتتاح پروژه خانه محله، برگزاری همایش توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و آغاز فاز ۲ طرح نوسازی بافت تاریخی چهار درخت از جمله این اقدامات است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حوزه سلامت مرکز بهداشت برای ایجاد پایگاه های سلامت از راه و شهرسازی ۵۰ قطعه زمین درخواست کرده است که از این تعداد ۳ پایگاه در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری بیرجند است که احداث خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.