گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: علمای اسلام در تاریخ زندگی خود در برابر دشمنان و تبیین راه اسلام ایستاده‎اند و در این راه سختی‌ها و زندان‎ها کشیدند و جان خود را تقدیم کردند.

روحانیون و علمای اسلام در خط مقدم دفاع و مبارزه بوده اند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح یکشنبه در کنگره شهدای اهل تسنن استان گلستان با بیان اینکه روحانیت اسلام به عنوان وارثان نبی مکرم اسلام ۳ مسئولیت بسیار بزرگ و بی‎بدیلی را برعهده دارند، گفت: در طول تاریخ این مهم برعهده علما و حوزه علمیه‎ اسلام بوده که این کار بسیار بزرگ و بی‎نظیر است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: اگر اسلام پس از قرن‎ها به دست ما رسیده این تلاش روحانیون و علما اسلام بوده است.

نورمفیدی حفاظت و صیانت از اسلام را دیگر وظایف علما دانست و گفت: آنچه به مصلحت مسلمین است همیشه باید مورد توجه روحانیت قرار داشته باشد و این کار بسیار سنگینی است.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: امروز شاهد هجمه‎های فراوان به عنوان تهاجم فرهنگی دشمنان هستیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان ایستادگی و جنگ و جهاد در برابر سلطه‎گرانی که درصدد سلطه بر نظام اسلامی هستند را از دیگر وظایف علما اعلام کرد.

نورمفیدی یادآور شد: علمای اسلام در تاریخ زندگی خود در برابر دشمنان و تبیین راه اسلام ایستاده‎اند و در این راه سختی‌ها و زندان‎ها کشیدند و جان خود را تقدیم کردند.

وی به تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: در بین علمای شیعه مرحوم میزای بزرگ شیرازی وقتی احساس کرد این کشور در حلقوم استکبار انگلیس قرار گرفته، با یک خط فتوا کشور را نجات داد.

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: علمای اسلامی حتی در میدان جنگ و حتی در برابر سربازان انگلیس که هجمه کرده بودند، ایستادن و شهید دادند.

نورمفیدی اظهار داشت: هر وقت احساس می‎شد دشمن به هر شکل و هر صورتی می‎خواهد به کشورهای اسلامی تهاجم داشته باشد در خط مقدم دفاع روحانیون و علمای اسلام حضور داشتند.

وی با بیان اینکه همیشه علمای روشن‎دل و دلسوز مسائل اسلامی در صف مقدم مبارزه قرار داشتند، گفت: انقلاب اسلامی ثمره درایت حضرت امام خمینی(ره) و ایستادگی روحانیت و همه مردم است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: دشمنان اسلام با همه قوا وارد جنگ در میدان مبارزه با مسلمین شدند و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی ندارد و آن شیعه و سنی که راه آنان را بروند موافق و با شیعه و سنی که در برابر آنان به خاطره مصلحت امت اسلامی ایستاده‎اند مخالفت می‎کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه بدترین و خطرناک‎ترین دام دشمنان برای جامعه اسلامی اختلاف است، گفت: امروز وظیفه روحانیون سخت‎تر و پیچیده‎تر شده و امروز دشمن در صدد تفرقه است و بدترین چیزی که می‎تواند به اهداف دشمنان کمک کند حرکت گروه‎های تکفیری و داعشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.