وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر راه اندازی خانه جوان در مراکز استان های سراسر کشور گفت: تا پایان سال، ۱۹ استان کشور صاحب خانه جوانان می شوند.

۵۰ میلیارد ردیف بودجه اختصاصی برای تاسیس خانه‌های جوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مسعود سلطانی فر که در شصت و ششمین جلسه ساماندهی سخن می گفت با اشاره اهمیت برگزاری جلسات منظم و مستمر ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور استانداران و  مدیران کل ورزش وجوانان  افزود: این جلسات می تواند باعث افزایش بهره وری شود.

وی در این نشست به‌سفر اخیرش به دو استان بوشهر و کرمانشاه و نشست های مشترکش با مسئولان سازمان های مردم‌نهاد اشاره کرد و با اثربخش خواندن این جلسات اظهار داشت: در این نشست ها حاضران بحث هایشان را مطرح کردند و توانستیم با همفکری به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با مهم خواندن برگزار ستادهای ساماندهی امور جوانان به طور منظم و مستمر توصیه کرد: استانداران و مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور نسبت به این نشست ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

سلطانی فر در ادامه سخنانش این نشست ها  را بهره ورانه توصیف کرد و افزود: این جلسات علاوه براینکه موجب افزایش اعتبارات میشود بلکه می توان با هماهنگی اعضا از امکانات به بهترین شکل بهره برداری کنیم این بهره برداری ها می تواند در حوزه های فرهنگی اجتماعی و... باشد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه ریزی به منظور بهره مندی از امکانات تمامی ارگانها و نهادها در سراسر کشور توضیح داد: در طول ۳ سال گذشته ۱۲ استان خانه جوانان داشتند و هم اکنون قرار شده ۱۹ استان صاحب خانه جوانان شوند.

وی تاسیس خانه جوانان را دارای مزیت های مثبت بسیار دانست و افزود: با وجود چنین مکانی، فضا برای بحث و تبادل نظر و طرح مشکلات فراهم می شود.

سلطانی فر تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع را در فصل جوانان پیگیری کردیم و با تاکید رییس جمهوری ردیف ویژه ای معادل ۵۰ میلیارد را پیش بینی کردیم که به راه اندازی این خانه ها کمک کند.

وی در ادامه سخنان تعامل و هماهنگی با تمامی ارگانها را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد جلساتی را با مسوولان ورزش سایر ارگانها و نهادها. داشتم که هر یک  آماری را درخصوص زیرساختها ورزشی شان ارایه کردند که اگر این تعدادتجمیع شودسرانه ورزش در سطح قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به احداث اماکن ورزشی که بعد از انقلاب ساخته شده است از آنها به عنوان دستاوردی مهم نام برد و گفت : باتعامل و هماهنگی میتوان از تمامی امکانات به بهترین شکل بهره گرفت.

وی تاکید کرد ما خود را مسئول ورزش و جوانان سراسر کشور میدانیم و ‌باید همه امکانات  را جمع و بهترین بهره برداری را از آنها بنماییم.

وزیر ورزش و جوانان پس از گزارش مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی تاکید کرد: در بند ۲ تبصره ۲۹ بودجه امسال آمده است که بانک مرکزی باید طوری برنامه ریزی کند که  وام به تمامی متقاضیان پرداخت شود و تعداد متقاضیانی که وام دریافت نکرده اند بیش از ۵۰ هزار نفر نباشد اما مطابق گزارش ارایه شده این تعداد  حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر است که البته این به دلیل کمبود منابع مالی بانک هاست که  باید حل شود.

وی با تاکید بر امر نظارت بر پرداخت وام های ازدواج گفت: معاون ساماندهی امور جوانان و مدیران کل استانی باید به طور جدی این موضوع را پیگیری کنند و گزارشات دقیقی داشته باشند تا بتوانیم عقب ماندگی ها ی سال های گذشته را جبران کنیم.

سلطانی فر با بیان اینکه بیشتر متقاضیان باقی مانده از سال های گذشته است گفت: متقاضیان جدید مطابق گزارش تقریبا پوشش داده شده و مشکل متقاضیان جا مانده از سال های گذشته است بنابراین  باید سعی شود این تعداد نیز پرداخت شود تا امار پرداخت وام بروز شده و هر سال بتوانیم تمام متقاضیان را پوشش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.