خبر فوری

اردبیل – نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت از کنگره مجعول جمهوری آذربایجان به دنبال فعال کردن تجزیه‌طلبی در شمال کشور است.

تل‌آویو سرمایه و امنیت باکو را هدف گرفته است/ رژیم صهیونیستی به دنبال فعال کردن تجزیه‌طلبی در شمال کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمد فیضی ظهر شنبه با اشاره به ضرورت هوشیاری کشور جمهوری آذربایجان از اهداف رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تل‌آویو در واقع جنگ نیابتی با سرمایه و امنیت باکو را در نظر دارد.

وی با بیان اینکه هر گونه التهاب و آشوب سیاسی بیش از همه گریبان آذربایجان را خواهد گرفت، اضافه کرد: باکو می‌بایست از این اهداف مطلع باشد و بداند که سود این جنگ نیابتی به جیب تل‌آویو خواهد رفت.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آذری زبانان به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و ما اجازه نمی‌دهیم که ریشه‌های هویتی ایرانی مورد تعریض قرار گیرد.

به گفته فیضی هر چند هر گونه حرکت‌های پان‌ترکیسمی محکوم است اما از کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان نیز انتظار می‌رود خاک این کشور را به میدان جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی تبدیل نکند.

وی با تأکید به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال فعال کردن تجزیه‌طلبی در شمال کشور است، اضافه کرد: به گواه تاریخ آذری زبانان ایران اسلامی از گذشته تا به امروز همواره یکی از ستون‌های اقتدار و انسجام ایران در مقابل تعرض بیگانگان بوده و هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ترک‌زبانان به عنوان قشری جدا از جامعه ایرانی محسوب نمی‌شوند و توطئه‌های خارجی برای تقویت رفتارهای تجزیه‌طلبانه بی‌فرجام است.

فیضی تصریح کرد: توطئه‌های تجزیه‌طلبانه کنگره آذری زبانان بیشتر از سوی سازمان‌های جاسوسی دنبال شده و به مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز است.

وی تأکید کرد: در چنین وضعیتی که عدم توسعه‌یافتگی بهانه توطئه قرار گرفته لازم است سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته به صورت جدی دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.