«شخصیت مرحوم آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی برای تمام جهان اسلام شناخته شده بود و همگان با احترام از ایشان یاد می‌کنند و بعد از انقلاب نقش بی‌بدیلی در شکل‌گیری جریان‌های تقریبی داشتند.»

آیت‌الله واعظ‌زاده سمبل تفکر تقریب اسلامی در بین متفکران شیعه بود

 به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام والمسلمین صدر حسینی درباره شخصیت آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی با بیان اینکه ارزش حضور آیت‌الله واعظ زاده خراسانی در مسئله تقریب بین مذاهب بسیار ارزشمند است اظهار کرد: وی در ابتدا یک شخصیت برجسته حوزوی بودند و جزو حقله‌های اصلی علمی بودند که در اطراف آیت‌الله بروجردی شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله بروجردی از بنیانگذاران جریان تقریب در دهه‌های اخیر بودند و در این عرصه بزرگانی را به دنبال خود کشاندند که یکی از آنها مرحوم آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی بود. وی با جایگاه رفیع علمی که در حوزه و دانشگاه داشت توانست با ابعاد مختلف تقریب آشنا شود. همچنین وی قبل از انقلاب نزدیک به یک سال در مصر اقامت داشتند و از این طریق با جریان‌های تقریبی اهل سنت در مصر ارتباطات زیادی برقرار کردند و بعد از برگشت ایشان و پیروزی انقلاب اسلامی که زمینه تقریب توسط امام راحل و مقام معظم رهبری شکل گرفت، وی اولین دبیرکل مجمع تقریب بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: تمام علمای جهان اسلام وی را می‌شناختند و سمبل تفکر تقریب اسلامی در بین متفکران شیعه بودند و همه‌جا با احترام از ایشان یاد می‌شود. در جریان تقریب بعد از انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند و فعالیت‌ها و اقدامات ایشان ادامه دارد. امروز در جهان اسلام برخی می‌خواهند با شکل‌گیری گروهک‌هایی مانند داعش در بین جوانان اسلامی اختلاف ایجاد کنند. ما با فعالیت‌های تقریبی میتوانیم در مقابل این جریانات بایستیم.

وی گفت: شاید در سال‌های گذشته برخی فکر می‌کردند که این جریان‌ها می‌تواند در جهان اسلام به موفقیت برسند و برخی از حکومت‌ها هم با آنها همراه شدند، اما اکنون می‌بینیم که آنها هرگز نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند و ما باید با هوشیاری و حساسیتی که در این زمینه داریم، در مقابل این هجمه‌ها بایستیم. در این عرصه بیانات مقام معظم رهبری می‌تواند بسیار کارساز باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.