کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مجالس فواتح برای زنده‌ها است، گفت: برای برداشتن رسوم غلط در مراسم‌های ترحیم در استان کرمانشاه باید اقدامی قاطع انجام شود.

آداب و رسوم غلط در مجالس ترحیم برچیده شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله مصطفی علما پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با حضور جمعی از مسؤولان استانی در بیت امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: انجام امر به معروف و نهی از منکر زمان‌بر است و در این راستا انرژی لازم برای انجام آن صرف نمی‌شود.

علما به پرداخت هزینه برخی افراد در مجالس ترحیم در راستای اعلام اسم و سمت افراد، افزود: در گذشته برای انجام مراسم ختم فقط قرآن قرائت می‌شد، اما الان بیشتر اسم افراد در راستای تشکر بیان می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر لزوم اقدام قاطع برای برداشتن رسوم غلط در مراسم‌ ترحیم، گفت: آداب و رسوم که به تازگی در برگزاری مجالس ختم انجام می‌شود، اجمالا به‌مرور در مجالس ختم اضافه می‌شود که باید برچیده شود.

علما با بیان اینکه مجالس فاتحه برای زنده‌ها است، یادآور شد: مجلس عزا برای فراموش نشدن مرگ و عزاداری روزی برای زنده‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر این موضوع که تغییر در سبک مجالس ختم با حرف زدن حل‌وفصل نمی‌شود، گفت: باید در این راستا اتاق فکر و جلسات متعدد با دعوت از دست اندرکاران مجالس عزا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه باید در مجالس ختم از آوردن اسم امام جمعه و حتی مدیران ارشد استان خودداری شود، بیان کرد: در استان‌های دیگر این اقدام انجام نمی‌شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: به مداحان ضرورت حضور روحانی در مجالس ختم گوشزد می‌شود، باید با ممارست، برنامه‌ریزی‌، به‌ کارگیری قدرت و امکانات اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.