دادگاه رژیم صهیونیستی مرح بکیر، دختر ۱۷ سالۀ فلسطینی را به ۸ سال و نیم حبس و پرداخت جریمه محکوم کرده است.

محکومیت دختر نوجوان فلسطینی به ۸.۵ سال حبس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، دادگاه رژیم صهیونیستی مرح بکیر، دختر ۱۷ سالۀ فلسطینی را به ۸ سال و نیم حبس و پرداخت ۱۰ هزار شِکِل جریمه محکوم کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی معاً دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی مرح را به اتهام تلاش برای حمله با چاقو به شهرک‌نشینان در محلۀ الشیخ در قدس اشغالی محکوم کرده است.

امجد ابو عصب، رئیس کمیتۀ خانواده‌های اسرای فلسطینی این خبر را تأیید کرده است.

مهرماه سال گذشته مرح در حال خروج از مدرسه بود که نظامیان رژیم صهیونیستی با گلوله به دستانش شلیک و وی را دستگیر کردند.

گلولۀ نظامیان اسرائیلی منجر به آسیب‌دیدگی استخوان دست مرح و نیاز وی به پیوند عضله شد.

این نوجوان فلسطینی پس از مداوا شدن در بیمارستان ابتدا به زندان عسقلان، سپس به زندان الرمله و در نهایت به زندان شارون منتقل شد.

مرح در حالی به دلیل اتهام ادعایی رژیم تل‌آویو و پیش از رسیدن به سن قانونی محکوم شده است که طی سال‌های گذشته بارها گزارش‌هایی مبنی بر صحنه‌سازی رژیم صهیونیستی برای قتل و زخمی کردن فلسطینان معترض در سرزمین‌های اشغالی منتشر شده است.

مهرماه سال گذشته جنبش جوانان ضد شهرک‌سازی در شهر الخلیل با انتشار ویدئویی از صحنه‌سازی نظامیان اسرائیلی برای توجیه کردن قتل فلسطینی‌ها پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری معاً این جنبش اعلام کرد نظامیان اسرائیلی با ادعای چاقو زدن شهرک‌نشینان و نظامیان این رژیم به دست فلسطینیان آن‌ها را بی‌رحمانه هدف قرار می‌دهند.

در ویدئویی که این جنبش منتشر کرد نشان داده می‌شد که نظامیان اسرائیلی یک چاقو را زیر سر فضل قواسمی، شهروند فلسطینی که سال گذشته به دست یک شهرک‌نشین در شهر الخلیل کشته شد، قرار می‌دهند.

نظامیان اسرائیلی با این صحنه‌سازی سعی داشتند تا وانمود کنند قواسمی سعی داشته است تا با چاقو به یکی از نظامیان اسرائیلی حمله کند. این در حالی است که فعالان فلسطینی می‌گویند، از فلسطینیان پیش از ورود به این منطقه با دستگاه‌های فلزیاب بازرسی بدنی می‌شود.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیشتر رژیم صهیونیستی را به پایان دادن به این «کشتارهای غیرقانونی» فراخوانده و اعلام کرده است نظامیان اسرائیلی مرتکب «اعدام‌های فراقضایی» می‌شوند.

بر اساس اعلام کمیتۀ امور اسرا و زندانیان فلسطینی در تابستان امسال، ۴۴۰ کودک فلسطینی در بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل به سرمی‌برند و بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی سالیانه در دادگاه‌های نظامی این رژیم حاضر می‌شوند.

برابر گزارش‌ها، بیش از شش هزار و ۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حضور دارند. صدها نفر از این زندانیان در چارچوب بازداشت اداری زندانی‌شده‌اند.

کمیتۀ امور اسرا و زندانیان فلسطین اعلام کرد، ۶۵ کودک فلسطینیِ ساکن قدس اشغالی نیز در نیمۀ نخست سال ۲۰۱۶ تحت بازداشت خانگی رژیم اسرائیل قرار داشتند.

این کمیته افزود ۱۲ کودک دیگر نیز از ابتدای سال ۲۰۱۶ تحت چارچوب بازداشت اداری در قدس زندانی‌شده‌اند.

بازداشت اداری ازجمله سیاست‌های بازداشت و دستگیری بدون محاکمه است که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطینیان را بدون کیفرخواست و تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه تا شش ماه زندانی کنند.

این در حالی است که دوران حبس این زندانیان برای مدت‌زمان نامحدود قابل تمدید خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.