یزد - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ فرصت سرمایه گذاری در استان یزد شناسایی و تدوین شده است گفت: برای عملیاتی شدن و اجرای طرح های سرمایه گذاری افزون بر ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز است.

طرح های سرمایه گذاری یزد ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی امور اقتصاد و دارایی علی نمازی با بیان این خبر اظهارداشت: از مجموع این فرصت ها، ۱۰ فرصت به عنوان شاخص انتخاب شده که برای اجرای آن بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

وی حجم پروژه های سرمایه گذاری عمومی را  ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: در بخش های  صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی و میراث فرهنگی و گردشگری  فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد با اعلام آمادگی برای جذب سرمایه گذاری تصریح کرد: زیر ساخت های لازم در این زمینه فراهم است و سرمایه گذاران تاکنون استقبال خوبی داشته اند.

وی از بهبود و رونق فعالیت های سرمایه گذاری و اعلام آمادگی کشورهای مختلف در این زمینه خبر داد و افزود:  از آغاز فعالیت مرکز یاد شده تاکنون سرمایه گذارانی از کشورهای انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری اعلام و برخی از آنها نیز فعالیت اجرایی خود را شروع کردند.

نمازی، سرمایه گذاری را پیش شرط تولید و ایجاد اشتغال را در گرو تولید برشمرد و اظهار داشت: در راستای رشد و رونق سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان راه اندازی شد و در حال حاضر نمایندگان تام الاختیار بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی در این محل حضور دارند و امور مربوط به سرمایه گذاری را دنبال می کنند.

این مسئول تعامل بین دستگاههای اجرایی برای جذب سرمایه گذاری، ارتباط با سرمایه گذار، رفع مشکلات، ارائه مشوق ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان را خوب ارزیابی و از پهنه بندی استان برای استقرار سرمایه گذاری به عنوان اقدامات خوب استان یاد کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.